ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
חשש מהסלמה

הערכות לגיוס וקליטה של רופאים מתנדבים מחו"ל

משרד הבריאות גיבש הנחיות לגיוס ולקליטה של רופאים מתנדבים מחו"ל. תרחישים למלחמה רב-זירתית. הרופאים יגויסו למשך זמן שלא יהיה קצר משבועיים ולא ארוך מחודש

הערכות לגיוס וקליטה של רופאים מתנדבים מחו"ל
המתחם התת קרקעי במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה צילום: דוברות רמב"ם

משרד הבריאות פרסם הנחיות לגיוס וקליטה זמנית של רופאים מתנדבים מחו"ל. הנוהל שפורסם נערך לקליטת כוח אדם בגלל מחסור במגוון תחומים ובהם שיקום, טיפול נמרץ, רפואה משפטית, עיניים והרדמה. נוהל זה גובש בין היתר מחשש לגיוס רחב יותר למילואים מקרב הרופאים בבתי החולים.

"מערכת הבריאות בישראל נערכת ל-11 מתארי חירום בהם מתארים המעורבים פגיעה משמעותית בתשתיות הבריאות, וכאלו המייצרים מצב שבו צרכים העולים על היכולות בעיקר בהיבט של משאבי כוח אדם ויכולות טיפול", נכתב במודל גיוס המתנדבים החדש שפרסם אדיר ינקו באתר ווינט, "הפערים נובעים ממחסור בכוח אדם בד בבד עם היקף גבוה במיוחד של נפגעים. מתארים אלה כגון מלחמה רב-זירתית, רעידת אדמה, שינויי אקלים, שריפת ענק, גל חום וכדומה מעלים את הצורך בהרחבת כוח האדם המקצועי".

על פי הדיווח, המתנדבים ייאלצו לשלם מכיסם את עלות הטיסה, ובתי החולים יישאו בעלות ההלנה והמזון למרות שלא קיבלו תוספת תקציבית לעניין. משרד הבריאות מפרט את תהליך האיתור והקליטה, כמו גם ההעדפות לאיתור המתנדבים.

הרופאים יגויסו למשך זמן שלא יהיה קצר משבועיים ולא ארוך מחודש, למעט מקרים חריגים. הם לא יידרשו להציג תעודת יושר: "אישור היעדר רישום פלילי לא יידרש ממתנדבי חו"ל. זאת מאחר שלמערכת הבריאות הלא-ממשלתית אין סמכות בחוק לבצע בדיקת רישום פלילי".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד