ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
ברקע החיסול הדרמטי

גלנט באיום לחיזבאללה: "הטנק מרפיח יכול להגיע עד הליטני"

שר הביטחון גלנט בגבול עזה: "חמאס שחוק". הוא איים על חיזבאללה: "הטנק שיצא מהקרב ברפיח יכול להגיע עד הליטני"

גלנט באיום לחיזבאללה: "הטנק מרפיח יכול להגיע עד הליטני"
גלנט בשטחי כינוס בעוטף עזה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (רביעי) לשטחי הכינוס בעוטף עזה, ופגש את אנשי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בראשות האלוף מישל ינקו. גלנט טען כי חמאס שחוק ושיגר שוב איומים כלפי חיזבאללה, ברקע החיסול הדרמטי של בכיר חיזבאללה בעיר החוף צור שבדרום לבנון. 

שר הביטחון גלנט אמר לחיילים והחיילות: "היכולת המבצעית והיכולת הלוגיסטית הן שמאפשרות לנו להגיע ולממש את מטרות המלחמה, ואנחנו ברצועת עזה הולכים ומתקרבים לנושא הזה. חמאס שחוק, נמצא במצב קשה ואנחנו נגיע למטרות שלנו מתוך עמדה חזקה מאוד והעניין הזה הולך ומתקרב".

גלנט בשטחי כינוס בעוטף עזה צילום: שחר יורמן

באשר לזירה הצפונית, איים השר: "הטנק שנמצא כאן ואתם מטפלים בו אחרי שהוא יוצא מהקרב, יודע להגיע עד הליטני, ואנחנו את המהלך הזה בלבנון נחושים לעשות אם יהיה צורך. אנחנו מכים את חיזבאללה כל יום מכות קשות מאוד ואנחנו גם נגיע למצב של מוכנות מלאה לעשות כל פעולה שנידרש בלבנון, או להגיע להסדרה מעמדה של כוח. אנחנו מעדיפים הסדרה, אבל אם המציאות תכפה עלינו אנחנו נדע להילחם".

גלנט בגבול עזה צילום: שחר יורמן

גלנט הוסיף והודה לחיילים: "אני נמצא כאן כדי להביע הערכה למאמץ הלוגיסטי, והמערכת הלוגיסטית נותנת תנאים טובים מאוד, על מנת שהכוחות יוכלו לבצע את המשימות שלהם. המערכת הלוגיסטית בראייתי, קודם כל, עומדת באתגר מה-7 לחודש בתהליך של טיפול בנפגעים, יצירת התנאים לגיוס, לשילוח האנשים לציוד שלהם וזאת פונקציה של היערכות מראש ותגובה נכונה של האנשים. אני בודק את שלושת המאמצים המרכזיים - גם האספקה, גם האחזקה וכמובן הרפואה, אני חושב שהדברים הם מאוד מאוד מובהקים מה-7 לחודש עד היום". 

אריאל חרמוני, משרד הביטחוןגלנט בשטחי כינוס בעוטף עזהצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתוך כך, היום בצהריים חוסל בלבנון מפקד יחידת עזיז בחזית הדרום בארגון, אבו עלי נאסר, הבכיר ביותר בחיזבאללה שחוסל עד כה, דרגתו מקבילה לתת-אלוף בצה"ל. הוא קרוב למעגל מקבלי ההחלטות בביירות, וגם לנסראללה. לצידו של אבו נאסר חוסל אדם נוסף, שזהותו טרם התבררה. 

יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד