ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
בתקיפת כטב"מ

מכה לחיזבאללה: חוסל הבכיר ביותר עד כה, מקביל לתא"ל

מפקד יחידת עזיז בחזית הדרום בארגון, אבו עלי נאסר, המקבילה של יחידה נסר בגזרה המערבית, הוא הבכיר שחוסל בלבנון. הוא המקביל של המפקד הבכיר שחוסל לפני כמה שבועות, אבו טאלב שהיה אחראי על הגזרה המזרחית בדרום לבנון

מכה לחיזבאללה: חוסל הבכיר ביותר עד כה, מקביל לתא"ל
אבו עלי נאסר עם קאסם סולימאני שחוסל ב-2020 צילום: רשתות ערביות

שני הרוגים בתקיפת כטב"מ לעבר כלי הרכב ליד צור שבדרום לבנון. בלבנון דווח כי המחוסל הוא מפקד יחידת עזיז בחזית הדרום בארגון, אבו עלי נאסר, המקבילה של יחידה נסר בגזרה המערבית, והוא למעשה המקביל של המפקד הבכיר שחוסל לפני כמה שבועות, אבו טאלב שהיה אחראי על הגזרה המזרחית בדרום לבנון.

הכינוי של מפקד יחידת עזיז בחיזבאללה הוא אבו נועיימה. לצידו של אבו נאסר חוסל פעיל חיזבאללה מוחמד ר'סאן ח'שאב.

חיזבאללהמוחמד ר'סאן ח'שאבצילום: חיזבאללה

רועי קייס מדווח בכאן חדשות, כי למעשה בחיזבאללה יש שלוש יחידות מרכזיות שמרכיבות את חזית הדרום: יחידת נסר שאחראית על הגזרה המזרחית בראשה עמד אבו טאלב, הבכיר ביותר שישראל חיסלה מתחילת המלחמה, יחידת עזיז שאחראית על הגזרה המערבית ויחידת בדר שאחראית על מה שמצפון לליטאני. אבו עלי נאסר המפקד של יחידת עזיז נחשב למפקד בכיר.

בעיתון אל חדת' הסעודי דווח כי מקורות בחיזבאללה מאשרים את החיסול, אך לפי שעה חיזבאללה לא פרסם הודעה רשמית על מותו. מדובר במפקד ברמה בכירה שדרגתו מקבילה לתת אלוף, הוא קרוב למעגל מקבלי ההחלטות בביירות, וגם לנסראללה.

שלושה מקורות ביטחוניים בלבנון אישרו לרויטרס שאבו טאלב הוא המפקד הבכיר ביותר שחוסל מאז תחילת המלחמה.

על רקע החיסול, עמוס הוכשטיין, השליח המיוחד של ממשל ביידן ללבנון, מקיים היום סדרת פגישות בצרפת בניסיון לקדם הסכם להרגעת המתיחות בין ישראל וחיזבאללה.

 
אבו עלי נאסר לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד