ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
במליאת הכנסת

לפיד: "ה-7 באוקטובר לא נקודת השפל - רק תחילת ההידרדרות"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד במליאת הכנסת: "אין ולא הייתה מתנה גדולה יותר לאויבי ישראל מחוסר האחריות של נתניהו. אם הוא לא עושה סדר כשיש מריבה שפוגעת בשב"כ בזמן מלחמה, למה הוא ראש ממשלה? בשביל מה הוא ראש ממשלה?"

לפיד: "ה-7 באוקטובר לא נקודת השפל - רק תחילת ההידרדרות"
ח"כ יאיר לפיד צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בצהריים (רביעי) במליאת הכנסת את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "ה-7 באוקטובר לא הייתה נקודת השפל, זו היתה רק תחילת ההידרדרות".

בפתח נאומו אמר לפיד: "אנחנו יודעים מי מרוצה מהמריבה בין בן גביר לשב"כ. אנחנו יודעים מי חוגג. אנחנו יודעים מי נהנה מהשחרור של מנהל שיפא. אנחנו יודעים מי שמח כשהממשלה הזו מפרקת אחת אחת את כל מערכות ההגנה הישראליות.

אין ולא היתה מתנה גדולה יותר לאוייבי ישראל מבן גביר. אין ולא היתה מתנה גדולה יותר לאוייבי ישראל מחוסר האחריות של נתניהו. אם הוא לא עושה סדר כשיש מריבה שפוגעת בשב"כ בזמן מלחמה, למה הוא ראש ממשלה? בשביל מה הוא ראש ממשלה?".

לפיד הוסיף: "מה אתם חושבים שמרגישים בביירות ובטהרן כשהם קוראים שהיחסים בין ישראל לארצות הברית בשפל של כל הזמנים. אתם חושבים שהם עצובים או שמחים? מה חושבים בג'נין ובשכם כשהם שומעים שבן גביר מחליש את השב"כ, אתם חושבים שהם עצובים או שמחים?".

לדבריו, "חשבנו שה-7 באוקטובר היא נקודת השפל של חיינו. אלא שזו לא היתה נקודת השפל, זו היתה רק תחילת ההידרדרות. הם מפרקים את הצבא, מפרקים את המשטרה, עכשיו הם מפרקים את השב"כ.

יש לי שאלה אחת לממשלה: מי יגן עלינו? מי ישמור על עם ישראל אם אתם מחלישים ופוגעים בכל המערכות ששומרות עלינו בחיים? כאילו לא מספיק המכות שהצבא ומערכת הבטחון חטפו מבחוץ, אתם מכים אותם גם מבפנים.

כל אזרח ישראלי מסתכל על הממשלה הזו, כולל אלה שהצביעו לה, וכולם מרגישים אותו דבר: אין על מי לסמוך. אי אפשר לסמוך עליכם. יש לנו ממשלה שאי אפשר לסמוך עליה בבטחון, אי אפשר לסמוך עליה בכלכלה, במדיניות חוץ, בניהול. הדבר הכי בסיסי שממשלה אמורה לעשות – לנהל את החיים".

עוד אמר: "אף אחד מאתנו לא יופתע אם נקום מחר בבוקר ויודיעו לנו שלאיראן יש פצצה גרעינית, ואף אחד לא יופתע אם נקום מחר בבוקר וכל הרמזורים לא יעבדו, ואף אחד לא יופתע אם נקום מחר בבוקר ונגלה שהופעלו נגדנו סנקציות במועצת הבטחון של האו"ם או שמחירי הדלק עלו בפעם השביעית.

לא נופתע כי אנחנו מכירים אתכם. הדבר היחיד שאפשר לסמוך עליכם בו, הוא שתעבירו בזמן את הכספים הקואליציוניים. את זה לא תשכחו. זה הדבר היחיד שאתם עדיין יודעים מה לעשות.

אני אומר מפה, לאזרחי ישראל. הממשלה הזו מקטינה אתכם, מתעלמת מכם, היא טועה. החיים שלכם חשובים. החיים שלכם הם הדבר היחיד שיש לו משמעות, והחיים שלכם ינצחו.

כל ממשלה בתולדות המדינה תמיד היתה ההיפך מהקודמת. כל ממשלה היתה קונטרה לקודמת. הממשלה הבאה שנקים תהיה בדיוק הפוכה. היא תהיה ממשלה שאפשר לסמוך עליה. ממשלה הגונה, משעממת, חרוצה, מתפקדת, שתחזק את המדינה ותחזק את האזרחים ואפשר יהיה לסמוך עליה".

יאיר לפיד מליאת הכנסת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד