ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
פארק נחל רבה

18 דקות מבני ברק: פינת הטבע הקסומה שכנראה פספסתם

פארק נחל רבה שופע במדשאות שבמרכזו אגם הצלילים המלאכותי, גשר צף עם נקודת תצפית על ציפורים נודדות, טיילת מונגשת ומתחמי פנאי ופיקניק

 18 דקות מבני ברק: פינת הטבע הקסומה שכנראה פספסתם
פארק נחל רבה צילום: רשות מקרקעי ישראל

באזור החדש של ראש העין מסתתרת לה פינת טבע קסומה הלא היא פארק נחל רבה בלב הפארק שוכן לו 'אגם הצלילים' – אגם מלאכותי הניזון מנחל רבה ומשמש כבית גידול לח עשיר בצמחיית מים ובית לבעלי כנף שונים ודגה עשירה. בסביבת האגם תמצאו מדשאות רחבות לבילוי ופיקניק, גשר צף ובו מסתור ציפורים הפוקדות את המקום בעונת הנדידה.

נחל רבה (נחל בטון) הינו היובל הקטן מבין ארבעת יובליו המרכזיים של נחל הירקון המקשר בין המערכות האקולוגיות בשומרון לאלו במישור החוף כחלק ממסדרון אקולוגי לאורכה של ישראל. מקורותיו של הנחל בשומרון ומשם זורם לכיוון דרום מזרח, חוצה את ראש העין כריאה ירוקה מרכזית של האזור לכיוון מערב ונשפך למעיינות הירקון.

רשות מקרקעי ישראלפארק נחל רבהצילום: רשות מקרקעי ישראל

במרכז הנחל, אשר שוקם באמצעות רשות מקרקעי ישראל (הקרן לשמירה על שטחים פתוחים), היה בעבר בטון שפורק. כיום, לאחר שיקום אקולוגי מורכב של אפיק הנחל והסדרת הגדות כך שיתאימו לספיקת המים, המקום הפך לפנינת טבע אורבנית. בטיול רגלי בטיילת לאורך הנחל תיהנו ממופע של צמחיית גדות נחלים ובעלי כנף. 

כחלק מפעולת ההנגשה של האתר באמצעות רשות מקרקעי ישראל, הוקמו שבילי הליכה ואופניים בעלי נגישות מוגבלת, פינות מנוחה מוצלות, בוסתנים, מרפסת תצפית והוצב שילוט במוקדים שונים לאורך הנחל עם מידע על החי, הצומח, ההיסטוריה של נחל רבה והחשיבות בשימור השטחים הפתוחים.

פארק רשות מקרקעי ישראל טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד