ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הנתונים המלאים

מה עובר על ענף היהלומים? "המגמה השלילית נמשכת מזה שנתיים"

בחציון הראשון של השנה נרשמה עליה של 1% ביבוא יהלומי גלם לישראל, עליה של 1.5% ביצוא של יהלומי גלם לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת לצד ירידה ביבוא יהלומים מלוטשים

מה עובר על ענף היהלומים? "המגמה השלילית נמשכת מזה שנתיים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

בחודש יוני נמשכת המגמה השלילית מזה שנתיים, בענף היהלומים העולמי. בישראל, בהתאם, נחתם החודש והחציון ראשון בסימן ירידה בסחר ביהלומים מלוטשים, בעוד שענף יהלומי הגלם דווקא רשם עלייה מתונה, זאת על פי פרסום המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ בחציון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-560 מיליוני דולרים, עלייה של כ-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש יוני האחרון נרשמה ירידה של כ-27% לעומת חודש יוני 2023). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-450 מיליוני דולרים, עלייה של כ-1.5% לעומת החציון הראשון בשנת 2023 (כשבחודש יוני האחרון נרשמה ירידה של כ- 29% לעומת יוני אשתקד).  

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחציון הראשון של השנה עמד על סך של כ- 838 מיליון דולרים, ירידה של כ- 39% לעומת החציון המקביל בשנת 2023 (כשבחודש יוני האחרון נרשמה ירידה של כ- 45% לעומת יוני אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-1.18 מיליארד דולרים, נרשמה ירידה של כ- 31% לעומת החציון המקביל בשנת 2023 (כשבחודש יוני האחרון נרשם נתון שלילי).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-12 מיליוני דולרים, שמהווים כ-24% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביוני (לעומת כ- 10 מיליוני דולרים מיעד זה ביוני 2023). בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 10 מיליוני דולרים, שמהווים כ-17.5% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ביוני (לעומת כ- 21 מיליוני דולרים ביוני אשתקד). 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה אמר: "תעשיית היהלומים העולמית טרם יצאה מהמשבר הנוכחי, שנמשך זה למעלה משנתיים, ומן הסתם, הענף בארץ, שמהווה את אחד מארבעת מרכזי הסחר החשובים בעולם בתחום, מושפע אף הוא. עם זאת, הנתונים החיוביים יחסית שרואים בסחר ביהלומי גלם מייצרים אופטימיות זהירה בענף וציפייה ליציאה מן המשבר".

יהלום משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד