ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מקורב לחמינאי

דאגה באיראן: האם המועמד הקיצוני ייבחר לנשיאות?

סעיד ג'לילי, המועמד הקיצוני המקורב למנהיג חמינאי, עשוי להיבחר לנשיאות איראן ביום שישי הקרוב. באיראן מביעים חשש גדול מאפשרות בחירתו לנשיאות במקום ראיסי - ופועלים כדי לגרום לו להפסיד

דאגה באיראן: האם המועמד הקיצוני ייבחר לנשיאות?
חמינאי מצביע בבחירות לנשיאות צילום: צילום מסך

ביום שישי הקרוב ייערכו בחירות לנשיאות איראן בין המועמד הקיצוני סעיד ג'לילי והמועמד הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן. זהו הסיבוב השני של הבחירות אליהן יצאה איראן לאחר התרסקות הנשיא ראיסי. 

רבים באיראן שאינם מזוהים עם המשטר האיסלאמי הקשוח הביעו חשש רב מבחירתו האפשרית של ג'לילי וההשלכות שעשויות לה על איראן. 

בעקבות החשש גורמים רבים באיראן יצאו בקמפיין במטרה להמריץ מצביעים אדישים לקלפיות כדי שיבחרו ביריבו, פזשכיא. רבים טוענים כי משמעות עלייתו לשלטון מסוכנת מאוד לאיראן. 

ד"ר רז צימט מהמכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) הסביר כי "מתנגדיו של סעיד ג'לילי מחריפים את קמפיין הגעוואלד ומזהירים כי נשיאותו תוביל להגברת הדיכוי הפנימי מבית ותסכן את איראן בהחרפת הסנקציות ואף בעימות צבאי. הקמפיין נועד להעלות את שיעור ההצבעה, בעיקר באמצעות גיוס הצעירים לתמיכה בפזשכיאן כדי לחסום את דרכו של ג'לילי לארמון הנשיאות". 

עוד הוסיף ד"ר צימט: "לא בטוח בכלל שגם הקמפיין הזה יצליח להוציא את הציבור מאדישותו, במיוחד לנוכח העובדה שפזשכיאן ממשיך לפזול למרכז ולהדגיש את נאמנותו למנהיג ולעקרונות היסוד של הרפובליקה האסלאמית".

איראן עלי חמינאי אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד