ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
אחרי המהומה בוועדת הכספים

הסכמה מקיר לקיר: תקציב החטיבה להתיישבות צריך להיות בבסיס התקציב

בוועדה לביקורת המדינה התקיים דיון בנושא חלוקת תקציבי ההתיישבות בין המרחב הכפרי והעירוני בנגב ובגליל. יו"ר הועדה, ח"כ מיקי לוי: "החטיבה להתיישבות נצבעה בצבעים לא נכונים. מימון החטיבה צריך להיות בבסיס התקציב"

הסכמה מקיר לקיר: תקציב החטיבה להתיישבות צריך להיות בבסיס התקציב
חבר הכנסת מיקי לוי צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יממה בלבד לאחר הנסיון של האופוזיציה בועדת הכספים לחסום את תקציבי החטיבה להתיישבות - הועדה לביקורת המדינה מכירה בחשיבות התיקצוב של החטיבה ואף קוראת להכניס אותו לבסיס התקציב. 

בוועדה התקיים דיון בנושא חלוקת תקציבי ההתיישבות בין המרחב הכפרי והעירוני בנגב ובגליל.

יו"ר הוועדה, מיקי לוי אמר: "צבעו את החטיבה בצבעים לא נכונים במשך השנים אבל מהדיון עולה מקצה לקצה שהחטיבה להתיישבות עושה עבודת קודש ועבודה טובה במרחב הכפרי, אולם הדרך של תקצוב באמצעות כספים קואליציוניים היא דרך קלוקלת שפוגעת בתכנון ארוך טווח. אנו רואים גידול משמעותי בתקציב החטיבה במהלך השנה. חייבים שכספים אלו יהיה בבסיס התקציב - מנגנון תקצוב שקוף ויעיל יותר, שיאפשר לחטיבה להמשיך בעבודה החיונית היחידה להיות תלויה בהסכמים פוליטיים משתנים"

אבי מאיר, מנכ"ל משרד ההתיישבות הבהיר בדיון כי המנדט של החטיבה להתיישבות מוגבל אך ורק למרחב הכפרי. בדבריו הדגיש המנכ"ל כי "אין לחטיבה סמכות לפעול מעבר לגבולות אלו וזה לא בידע של החטיבה הפעילות במרחב העירוני. אם תבוא החלטת ממשלה שתשלח את החטיבה למרחב העירוני זה לא יצלח לדעתי. הקביעה שזה עובד רק במרחב הכפרי היא קביעה שניתנה מראש". 
 
דוד צביאל, סמנכ"ל החטיבה להתיישבות "תקציב החטיבה הוא מאוד מסודר ומוגדר עפ"י החלטות ממשלה. הכנסת התקציב לבסיסי התקציב יעוזר לנו לייצר ודאות, לתכנן נכון את הפעילות ובעיקר עבור הלקוחות שלנו - היישובים שצריכים לדעת ודאות תקציבית".

ראש מוא"ז רמת נגב, ערן דורון אמר כי התייחסות למבנים יבילים שמגיעים מהחטיבה היא מינורית ולא משמעותית. לדבריו, נקודת האור היחידה של הממשלה הנכשלת הזו היא החטיבה להתיישבות ואם ייצר בעקבות הדיון הזה פגיעה אחת בקול קורא המשמעות היא פגיעה קשה עבור היישובים". 

ראש מוא"ז ערבות הירדן, דוד אלחייני: "אם שואלים למה לא בערים אין תקציב? אני שואל למה אצלי אני צריך מכספי לשלם בניית בית מרקחת וקופת חולים? למה אצלי אין כל סוכנות דואר? למה אצלי מפעל הפיס מביא פירורים ולא כמו תל אביב? אם שואלים שאלות אז עד הסוף. מאשימים פה סתם גוף רציני ומקצועי של החטיבה להתיישבות רק בגלל שזה כספים קואליציוניים ולכן הגיע העת להסדיר את כל הסכומים ולעגן אותם בחוק".  

ראש מוא"ז מבואות חרמון, בני בן מובחר "החטיבה להתיישבות משמעותית מאוד בשבילנו ובייחוד בתקופה זו. רק הודות לכספים שלנו  יש אפשרות ליישיובים להתרחב ולגדול. החטיבה עושה יותר ממשרד ממשלתי. עובדים עם הצוותים שלנו ועוקבים אחר התוכניות ומסייעים לקידום, פיתוח וקליטה נכונה של האזרחים". 

ראשי המועצות האזורית משגב, עמק יזראל, גליל תחתון ועוד הצטרפו לחבריהם בטענה שיש לשמר את החטיבה בלעדית למרחב הכפרי בלבד.

מיקי לוי החטיבה להתישבות הוועדה לביקורת המדינה ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד