ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
המחבל נוטרל

צעיר ישראלי נרצח ונוסף נפצע קשה בפיגוע דקירה בקניון בכרמיאל

מחבל חמוש בסכין דקר שני צעירים כבני 20, שנפצעו באורח קשה ואנוש - ובהמשך נקבע מותו. המחבל שזהותו טרם ידועה נוטרל במקום ומותו נקבע בזירה

צעיר ישראלי נרצח ונוסף נפצע קשה בפיגוע דקירה בקניון בכרמיאל
זירת הפיגוע בכרמיאל צילום: מד"א

פיגוע דקירה בקניון חוצות בכרמיאל: סמוך לשעה 11:30 הבוקר (רביעי) הגיע מחבל חמוש בסכין ודקר שני צעירים כבני 20 בקומה השניה בקניון, השניים נפצעו באורח קשה ואנוש. לאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו של הפצוע האנוש. המחבל שזהותו טרם ידועה, נוטרל במקום ומותו נקבע בזירה.

תיעוד נוסף מהפיגוע בכרמיאל צילום: מצלמת אבטחה

חובשים ופראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ופינו למרכז הרפואי לגליל בנהריה 2 פצועים עם פציעות חודרות: צעיר כבן 20 במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה וצעיר כבן 20 במצב קשה, בהכרה מלאה.

הפיגוע בכרמיאל צילום: מצלמות אבטחה

חובש רפואת חירום במד"א רן מושקוביץ סיפר: "כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי 2 פצועים, גברים כבני 20 שוכבים עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים כשאחד מהם מחוסר הכרה. התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אתם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש והשני קשה כשהוא בהכרה".

אריק בראל חובש וראש סניף איחוד הצלה בכרמיאל מסר: "הגעתי בזריזות לזירה באופנוע החירום של איחוד הצלה וביצענו פעולות החייאה על צעיר כבן 20, כמו כן הענקנו סיוע לצעיר נוסף כבן 20 שנפצע בינוני עד קשה. שניהם פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה".

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי "הובאו שני גברים עם פצעי דקירה מהאירוע בקניון שבכרמיאל. אחד הפצועים הובא תוך פעולות החייאה שהחלו בשטח, ומצבו מוגדר אנוש, והפצוע השני מוגדר במצב קשה ויציב.
שניהם הוכנסו לחדר ההלם לקבלת טיפול".

כוחות משטרה גדולים של משטרת מחוז צפון בפיקוד ממ״ז צפון ניצב שוקי תחאוכה הגיעו למקום, והחלו באיסוף ממצאים בזירת הפיגוע, ביצוע פעולות לזיהוי המחבל ופעולות נוספות לשלילת סיוע למחבל. מפקד מחוז צפון קיים בדקות האחרונות הערכת מצב בזירה עם המפקדים. 

מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה מסר הצהרה לתקשורת וסיכם את האירוע: "מחבל שהגיע ברגל נכנס לקניון ודקר שני אזרחים. אזרח הצליח לירות על המחבל ולנטרל אותו במיידי. המחבל מנוטרל, שני האזרחים פונו מכאן ומטופלים כרגע בבית החולים. נאחל להם החלמה מהירה. האזור כולו נסגר על ידי המשטרה. 

ביחס לחקירת האירוע אמר הממ"ז: "התחלנו לחקור את האירוע. אנחנו סורקים גם את האזור הקרוב, המעגלים השניים, העיר והמחוז. העלינו את רמת הכוננות שהייתה גבוהה גם כך בעקבות המלחמה".

מפקד המחוז סירב להתייחס לזהותו של המחבל וציין כין "החקירה בראשיתה, מציע להתאזר בסבלנות". בתוך כך, גוברת ההערכה שהמחבל הוא אזרח ישראלי מאחד היישובים הסמוכים לכרמיאל. קרוב משפחתו כבר נעצר.

במקביל, דובר המשטרה לא שלל את האפשרות שישנם מפגעים נוספים באזור, ואמר כי "אנחנו מטבע הדברים מכירים טוב פיגועים מהסוג הזה, ואנחנו חייבים לשלול את האפשרות שיש סייענים או מחבלים נוספים בסביבה".

לדבריו, בצל המלחמה, ההסתה גוברת: "יש הסתה פרועה לטרור ברשתות החבריות. יחד עם זאת, אנחנו יחד עם שב"כ וצה"ל מסכלים הרבה מאוד תשתיות טרור ומונעים הרבה מאוד פיגועים, כמובן עם מג"ב ומשטרת ישראל".

פיגוע כרמיאל דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד