ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
ברשתות חברתיות

הרב שמסביר את היהדות למוסלמים בערבית, לבנות גשר בין האמונות

קמפיין חדש לקירוב בין הדתות. הרב שרקי מסביר את היהדות למוסלמים בערבית בקמפיין רשתות חברתיות פורץ דרך. המטרה היא לנפץ דעות קדומות ולאתגר את המוסלמים

הרב שמסביר את היהדות למוסלמים בערבית, לבנות גשר בין האמונות
הרב שרקי בשיעור לעולם הערבי צילום: באדיבות המצלם

ארגון ברית עולם, בראשות הרב אורי שרקי, יוצא לראשונה בקמפיין רשתות חברתיות בערבית במטרה לבנות גשר בין האמונות ולהסביר את היהדות למוסלמים. במסגרת זו הוקמו דפי פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וטיקטוק בערבית בהם יועלו תכנים המנגישים את יסודות היהדות למאמינים המוסלמים בשפה הערבית. המטרה היא לנפץ דעות קדומות ולאתגר את המוסלמים לשנות את גישתם כלפי היהודים וישראל. 

פרויקט זה נובע מהאיגרת הרבנית ההיסטורית שכתב הרב שרקי לחכמי האסלאם, שזכתה לתהודה רבה ברחבי העולם ואף הובילה להזמנת הרב לביקור באמירויות ושיח עם אנשי הדת שם. בארגון ברית עולם, העוסק בהפצת ערכי עם ישראל לאומות, הוקמה מחלקה ערבית שתלווה את הפרויקט פורץ הדרך.

הרב שרקי בשיעור לעולם הערבי צילום: באדיבות המצלם

דפי הרשתות החברתיות, תחת השם "الاتجاه الجديد" (כיוון חדש), עלו היום וכבר כוללים כמה פוסטים.

הפוסט הראשון: "שלום עליכם בני דודינו היקרים, בני ישמעאל. בעמוד שלנו תוכלו ללמוד עלינו, בני יצחק היהודים, שהם צאצאי בני ישראל. נספר לכם על החיים היהודיים, על שורשי המסורות והמנהגים בתורה, על ההיסטוריה היהודית ועל הנבואה שהתממשה: עם ישראל חזר לארצו והקים בה מדינה עצמאית. נשמח לשמוע מכם ולענות על כל שאלה שתהיה לכם. הרב אורי שרקי וצוות העמוד מאמינים שבאהבה ובשיחה נוכל לבנות יחד גשר אמונה בין בני ישמעאל ובני יצחק, ולהפוך את המזרח התיכון למקום של בשורת שלום ואחווה אנושית לכל העולם".

בפוסט השני יש סרטון ברכה של הרב שרקי עם כתוביות בערבית. הרב אומר בסרטון: "ברוכים הבאים לעמוד שלנו, ארגון ברית עולם בשפה הערבית. אני מקווה שבאמצעות עמוד זה תוכלו להכיר אותנו, היהודים צאצאי ישראל ויצחק. מוטב ללמוד על יהדות ויהודים מהיהודים עצמם כפי שמוטב ללמוד על אסלאם ומוסלמים מהמוסלמים עצמם. אני מקווה שההיכרות הזו תסייע בבניית גשר אמונה בינינו להצלחת הארץ הקדושה והאזור כולו".

באדיבות המצלםפרסומת לשיעוריםצילום: באדיבות המצלם

פוסט נוסף בדף הוא סרטון בו מדבר בערבית איתמר בן דוד, מנהל המחלקה הערבית של "ברית עולם", ואומר: "האם מגן דוד (נג'מה דאוד) הוא סמל יהודי? האמת שרק במאתיים השנים האחרונות סמל המגן דוד הפך לסמל יהודי מוכר הכוכב לא מוזכר בכלל בתורה או בספרות הרבנית. בנוסף, תוכלו לראות שהרומאים ואחריהם הנוצרים והמוסלמים גם הם השתמשו בסמל המגן דוד וברובע המוסלמי והר הבית תוכלו למצוא מגני דוד במקומות רבים

אז מה הסמל היהודי? תודה ששאלתם – המנורה! ברובע היהודי בירושלים תוכלו לראות את מנורת הזהב, מנורה בעלת שבעה קנים שמעוצבת באופן שבו משערים שנראתה המנורה בבית המקדש לפני אלפיים שנה. המנורה מוזכרת פעמים רבות בתורה עם פרטים רבים, המספר שבע מקודש ביהדות ומייצג את השלמות של הבריאה: אלוהים ברא את העולם בשישה ימים ושבת ביום השביעי כאשר יהודים מקדשים את יום השבת הם מעידים שיש אלוהים ויש בורא לעולם. ויש עוד חוקים רבים הקשורים למספר שבע, אבל על כך בפעם אחרת. להתראות".

איתמר בן דוד, מנהל המחלקה הערבית של "ברית עולם": "בסופו של דבר, השיח שאנחנו מקדמים מצד הרב שרקי הוא שיח של היהדות עם האסלאם. התפיסה הבסיסית של הרב שרקי היא שחכמי האסלאם צריכים להכיר בישראל ולקבל את העם היהודי. תכני הדף יקודמו בקידום ממומן לעולם הערבי, עם התמקדות בערביי ישראל, מזרח ירושלים וסוריה".

הרב שרקי מוסלמים יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד