ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
חטפה אש

נשאר ארגון טרור: ביקורת קשה על חיזבאללה בעולם הערבי

הליגה הערבית הכריזה כי חיזבאללה לא ארגון טרור - וחטפה אש. בעולם הערבי הביעו ביקורת קשה, בעיקר בשל מעורבות הארגון על רצח העם בסוריה

נשאר ארגון טרור: ביקורת קשה על חיזבאללה בעולם הערבי
מחבלי חיזבאללה צילום: צילום מסך

שמונה שנים אחרי שהליגה הערבית הכריזה על ארגון חיזבאללה הלבנוני כארגון טרור ברקע מעורבותו העמוקה בלחימה לצד משטר אסד בסוריה, סגנו של מזכ"ל הארגון, חוסאם זכי, נפגש עם בכירי הארגון בביירות בימים האחרונים והכריז שמבחינת הגוף שמאגד כל מדינות ערב, חיזבאללה כבר לא ארגון טרור.

הליגה הערבית הוא גוף של המדינות הערביות, שסופג ביקורות בעולם הערבי על כך שהוא לא אפקטיבי ולא מקבל החלטות משמעותיות. בפועל, ברקע המתיחות בחזית הצפונית, מזכ"ל הליגה הערבית חוסם זכי ביקר בלבנון ונפגש עם יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט מוחמד רעאד ובישר לו שחיזבאללה אינו ארגון טרור, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

ב-2016, הליגה הערבית הכריזה כי חיזבאללה ארגון טרור. ההחלטה זכתה להסתייגויות של עיראק ולבנון, אך אושר בישיבת שרי הפנים ושרי החוץ. אותה החלטה התקבלה בשמחה בישראל. באותה השנה, אחרי האביב הערבי והתקוממות משטר אסד בסוריה, חיזבאללה נכנס לסוריה וסייע לאסד, הארגון הואשם ברצח עם במדינה.

שמונה שנים אחרי, שברקע ההסלמה בחזית הלבנונית, עלה החשש של מדינות ערביות שעימות בין ישראל לחיזבאללה יוביל למלחמה אזורית שתכניס גם אותן לקלחת. יש מי שסבור שאולי גם המהלך הנ"ל נועד להרתיע את ישראל מפעולה נרחבת בלבנון בתירוץ שמדובר בפעולה נגד חיזבאללה.

צילום מסך כאן 11ההכרזה על חיזבאללה ארגון טרורצילום: צילום מסך כאן 11

רועי קייס מדווח כי ההכרזה הנ"ל עוררה סערה רבתית, בעיקר בקרב מי שגם כיום רואים בחיזבאללה כארגון טרור לכל דבר ועניין, גם בתוך לבנון וגם במקומות אחרים בעולם. עד שבליגה הערבית נאלצו לחזור בהם מההכרזה. ראש ממשלת לבנון לשעבר פואד סניורה אמר: "היה עדיף אם היו מפסיקים להעניק מתנות בחינם. אז היה אפשר לבחון את העניין הזה ולהגיע להישג שיהיה לטובת לבנון ולטובת הביטחון והשלום של המדינה. ימים יגידו אם ההחלטה הייתה חפוזה או נכונה".

מזכ"ל הליגה הערבית חוסאם זכי התייחס לתגובות וטען כי הוא מסתייג מחיזבאללה וכי ההחלטה התקבלה לפני כשנה. סולטאן, תושב העיר ריאד שבסעודיה, אמר ל"כאן חדשות" כי "החלטת הליגה הערבית מאכזבת וגורמת לזעזוע רב בקרב מדינות ערב באופן כללי. כולי תקווה שהליגה הערבית תחזיר את הארגון לרשימת ארגוני הטרור או שתסביר את החלטת ללא הצדקה, ללא תמורה ומבלי שחיזבאללה ישנה את דרכו באזור".

טאר אל-עוקלה, פעיל אופוזיציה מסוריה, אמר בשיחה עם "כאן חדשות" כי "ההחלטה הזאת אומרת שהליגה הערבית שייכת לאיראן ולארגון הטרור חיזבאללה שנאמן לה. אנחנו מגנים החלטה זו ואיננו מתחשבים בה. חיזבאללה היה חלק מרצח העם הסורי ותמך בארגוני טרור נוספים שהפכו לשלוחות של איראן. כולי תקווה שמדינת ישראל תפציץ את החיזבאללה".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל סוריה הליגה הערבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד