ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
לפתוח את הלב!

המשגיח הגר"ח משקובסקי בעדות מצמררת: "חייו לא היו חיים"

היום החתונה! • המשגיח שליט"א מסר מיוחד ממרן שר התורה, ועדות אישית על החתן היתום שעומד להתחתן היום – ולרש אין כל • על דמעת האלמנה, הנצחת המנוח בידי בנו החתן, והנוכל שהחריב משפחה שלמה • לפתוח את הלב!

המשגיח הגר"ח משקובסקי בעדות מצמררת: "חייו לא היו חיים"
הגר"ח משקובסקי צילום: קופת העיר

בדברי חיזוק ובקשה לסייע לקרן המיוחדת של החתן שמתחתן היום, הגר"ח משקובסקי במסר מיוחד ממרן שר התורה זצ"ל: "רגילים אנו לטרגדיות לצערנו", פותח מרן המשגיח את דבריו הנרגשים, ומספר מעשה שבעבר הגיע למרן שר התורה רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, וסיפר לו שהוא הוזמן לשאת דברי חיזוק לתרומה לכמה קרנות של יתומים שהוקמו באותה עת. כיצד ניתן לקרוא לציבור לתרום שוב ושוב כשיש טרגדיה אחר טרגדיה, שאל הרב משקובסקי את מרן שר התורה. 

לעזרה לחתן שמתחתן היום הקליקו כאן>>>

מרן שר התורה הראה לו מאמר חז"ל על עני שרוצה לקנות פת לחם שמחירה עשר פרוטות, ולאחר שאסף וקיבץ פרוטה ועוד פרוטה הגיע רק לתשע פרוטות, ועדיין אינו יכול לקנות את פת הלחם כדי להשביע רעבונו. בא אדם ונתן לו את הפרוטה העשירית, אומר לו הקב"ה, אתה החיית אותו, חייך כשתהיה בצרה ותהיה נפשך מצפצפת לצאת, גם אני אחייה אותך כפי שהחיית את אותו עני.

"מדובר באחת הטרגדיות ששוברות כל לב", אומר מרן המשגיח על המקרה שלפנינו, "המנוח היה יהודי יקר גבאי בבית כנסת, יהודי נחמד אהב לעשות טובות, אבל היה אחד שכביכול היה ידיד שלו וברמאות הוציא ממנו צ'קים והעביר אותם לשוק האפור... מאז חייו לא היו חיים! חייו לא היו חיים! 

הוא נאלץ להתמודד עם משפטים, נושים, איומים, טרגדיות נוראות, והבנאדם הזה לא החזיק מעמד, היו לו 12 החייאות! 12 החייאות! לפני שבע שנים. הוא עוד זכה לארס את בתו הבכורה ואז נפל למשכב והיה מחוסר הכרה כשהיא התחתנה, זמן קצר לאחר מכן נפטר לבית עולמו והשאיר אחריו אלמנה עם שלושה יתומים לא נשואים ועוד זוג שזה עתה נישא...

"הוא לא החזיק מעמד עם זה, נפל חלל, והאלמנה היתה צריכה להתמודד עם הכל!

"אחיי אהובי 'דבר שפתיים אך למותר', מסכם מרן המשגיח את דבריו, "המקרה מדבר בעד עצמו, בואו רק נרגיש את הדמעות של האלמנה ושל היתום שעבר כל כך הרבה שנים ביתמות.

"הילד הזה אני מכיר אותו אישית, הוא משתדל לעשות למען אבא שלו, כל פעם בבין הזמנים הוא עושה בשכונה ישיבת בין הזמנים הוא משתדל שיהיה זכות של תורה לעילוי נשמתו, כעת מגיעים הרגעים האחרונים, הפרוטה האחרונה, בואי נהיה טובי לב וגם חכמים נזכה בצדקה הגונה לאנשים מהוגנים, ונזכה בעושר שמחה וברכה, ימלא ה' משאלות לבנו לטובה ולברכה, לאורך ימים שלא נדע מצער אך טוב וחסד ירדפונו לאורך ימים". 

לעזרה לחתן שמתחתן היום הקליקו כאן>>>
 

הגר"ח משקובסקי קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד