ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
"שיקולים ביטחוניים"

המופתי של דאגסטן אסר על לבישת בורקה ועורר סערה

המופתי הודיע על איסור לבישת בורקה בשל "שיקולים ביטחוניים". הממסד הבטחוני הרוסי תומך במהלך. מנהיגים מוסלמיים אחרים מתנגדים: "זה יביא לתסיסה בכל רוסיה"

 המופתי של דאגסטן אסר על לבישת בורקה ועורר סערה
שניים מהמחבלים צילום: צילום מסך

המופתי של דאגסטן הודיע הבוקר (רביעי) על איסור לבישת בורקה וכל ביגוד המכסה את הפנים בשטח הרפובליקה. בהודעה נאמר כי האיסור הוא זמני ונובע משיקולים ביטחוניים, כך דיווח אלכס נירנבורג בכאן חדשות.

האיסור הוטל על רקע פיגועי ירי שהתרחשו ברפובליקה שהיא חלק מרוסיה לפני כעשרה ימים. מדובר בפיגוע בו טרריסטים מוסלמים תקפו בתי כנסת וכנסיות בערים מחצ'קלה ודרבנט. באירועים נהרגו 23 שוטרים ואזרחים. חלק מהמחבלים חוסלו, חלקם נעצרו.

על פי הדיווח, הדיונים על איסור לבישת בורקה מתנהלים ברוסיה בחודשים האחרונים. זאת לאחר שהצעת חוק בנושא הוגשה לפרלמנט. תומכי ההצעה גורסים כי "ברוסיה אין מסורת של הסתרת פנים".

גם שירותי הביטחון תומכים בהצעה. המתנגדים משתייכים בעיקר להנהגה המוסלמית הדתית. המופתי של מוסקבה אלדר אלאוטדינוב הזהיר שאיסור שכזה "עלול להתסיס את הרוחות בכל רוסיה".

היהודים באזור המוסלמי של דאגסטן בדרום רוסיה אמרו שהם נחושים להתארגן מחדש ולבנות מחדש את בית הכנסת לאחר המתקפה הקטלנית של הטרוריסטים על כנסיות ובתי כנסת בשתי ערים בסוף השבוע שעבר.

דאגסטן טרור איסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד