ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
"נהיגה רשלנית"

המחאה הסתיימה בטרגדיה: אישום נגד הנהג שדרס שוטר למוות

המדינה מאשימה בגרימת מוות ברשלנות, את הנהג שדרס למוות מתנדב משטרה ופועל שעסקו בפינוי פסולת לאחר מחאה נגד הממשלה סמוך למחלף ענבה

המחאה הסתיימה בטרגדיה: אישום נגד הנהג שדרס שוטר למוות
תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 1 סמוך למחלף ענבה צילום: דוברות המשטרה

הפרקליטות הגישה הבוקר (רביעי), לבית המשפט לתעבורה מרכז, כתב אישום כנגד אביב חסון, בן 23 מכפר יונה, שדרס למוות את מתנדב המשטרה  דניס שבצ'וב ואת מוחמד עזאם, שעסקו בפינוי פסולת שהשאירו אחריהם מפגינים במחאה בלתי חוקית בכביש 1. חסון מואשם בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שסטה מנתיבו ופגע בשניים. 

כזכור, בחודש אפריל האחרון בשעות הערב התקיימה הפגנה בכביש 1, בסיומה נותרה פסולת על הכביש. 

על פי כתב האישום, באזור הוצב תמרור מואר ומהבהב המצביע על עבודות בכביש, בסמוך אליו עמדה שורת רכבים, בהם גם ניידת משטרה עם אורות מהבהבים ומשאית, אשר חנו במלואם בשולי הכביש, מימין לקו הצהוב. מתנדב המשטרה דניס שבצוב עמד מחוץ לניידת ובצמוד אליה, ואילו מוחמד עזאם ופועל נוסף עמדו אותה העת צמוד למשאית במטרה לפנות את הפסולת. 

חסון, אשר נהג ברכבו כאשר תנאי הדרך תקינים וללא כל הגבלה בראות, התקרב בנסיעה עם רכבו למקום האירוע, וללא כל סיבה נראית לעין - החל בסטייה מתונה לימין, כשהוא חולף על פני עגלת החץ, חוצה את הסימון הצהוב, נכנס לשול ימין ופוגע עם חזית הרכב בניידת ובשבצ'וב שעמד לצידה. הנאשם המשיך בנסיעה רציפה על השול ופגע גם בעזאם ובפועל הנוסף, עד שרכבו התהפך ונעצר. כתוצאה מהתאונה, נהרגו שבצ'וב ועזאם, ואילו הפועל הנוסף נפגע באופן קשה.

כאמור, חסון נאשם בעבירה של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, אשר גרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם חבלה של ממש וניזוק רכוש.

מתנדב המשטרה דניס שבצוב ז"ל, בן 47 במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוא עלה לארץ בשנת 2001 ועבד כעצמאי. בשנת 2019 התגייס בהתנדבות למשטרת ישראל ושירת כמתנדב במשטרת התנועה הארצית בגזרת שפלה של אגף התנועה. 

דוברות המשטרההשוטר דניס שבצוב ז"לצילום: דוברות המשטרה

במהלך הערכת מצב שקיים בזירה מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הדגיש הממ"ז כי מדובר במחאה לא מתואמת, שסיכנה את כלל משתמשי הדרך, את המוחים עצמם והסתיימה באופן טראגי כאשר שוטר-מתנדב ועובד קבלן של חברת נתיבי היובל נדרסו למוות, עת נדרשו לפנות את החביות שהציבו המוחים במרכז הכביש, כשהשניים עמדו בשול וכאמור נפגעו מרכב שסטה לכיוונם.  

דוברות המשטרהתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 1 סמוך למחלף ענבהצילום: דוברות המשטרה

בנוסף ציין הממ"ז: "ציר ראשי נועד לתנועת כלי רכב באופן בטוח ואסור להופכו למגרש ומוקד מחאות המסכן את המוחים, השוטרים ושאר הציבור".

דניס שבצוב מחאה בלתי חוקית אבי ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד