ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הגיע בסודיות

נשיא ארגנטינה חבייאר מיליי התגנב לאירוע החסידי, האזין לנאומים על הרבי - ונעלם בחשאי

הנשיא חבייאר מיילי השתתף בחשאיות בכינוס לקראת הילולת האדמו"ר מליובאוויטש. הנשיא ישב בפינה צדדית בקומה העליונה באודיטוריום, בעקבות בקשתו האישית שהופעתו לא תתפוס את תשומת הלב של אלפי המשתתפים והכינוס לא יחרוג מהנושא

נשיא ארגנטינה חבייאר מיליי התגנב לאירוע החסידי, האזין לנאומים על הרבי - ונעלם בחשאי
הנשיא מיליי בכינוס צילום: Nioh Berg

נשיא ארגנטינה חבייאר מיליי הגיע בסודיות לאירוע מרכזי של חב"ד במדינה, בראשות שליח חב"ד הראשי הרב צבי גרינבלאט, לרגל 30 שנה להסתלקותו של הרבי מליובאוויטש, הנשיא ישב בכוונה תחילה ועל פי בקשתו אי שם בפינה צדדית בקומה העליונה באודיטוריום על מנת שלא לתפוס את תשומת הלב של אלפי המשתתפים ובלי לקבל שריקות ומחיאות כפיים.

באדיבות המצלםהנשיא יושב כאחד האדםצילום: באדיבות המצלם

שליח חב"ד בבואנוס איירס הרב חיים אוירכמן שעמד בקשר עם הנשיא לקראת בואו לאירוע, סיפר שזו היתה בקשתו האישית של הנשיא שביקש והעדיף שגדולתו ואישיותו וזכרו של הרבי יהיו מרכז האירוע, ושהוא הנשיא בעצמו ישב בצד כאחד האדם המשתוקק לשמוע את דברי התורה והסיפורים שנשמעו במהלך האירוע וכן להאזין לניגוני הרגש שהנעימו את האירוע
כולו.

בתחילת האירוע שגריר ישראל אייל סלע הקריא פרק תהילים לזכות החטופים והחיילים ורב קהילת אמיה הרב אליהו המרה, הקריא פרק תהילים לזכות יהודי ארגנטינה. את הנאום המרכזי נשא שליח חב"ד במונטריאול הרב משה ניו, שהיה אורח הערב וריתק את המשתתפים בנאום מדהים.

חיבתו של הנשיא ליהודים ידועה, כפי שדיווחנו, בחודש שעבר, לאחרונה השלימו בחב"ד את תרגום החומש עם דברי הרבי מחב"ד לספרדית, וכמקובל הובא העותק הראשון לאהל הרבי.

בהתוועדות עם שליח חב"ד בחוף המערבי בארה"ב הרב ברוך שלמה קנין ובנו רבי חיים וקנין, הוצא לפאטו להעניק את העותק הזה לנשיא מיליי על תמיכתו בישראל.

פאטו אימץ את הרעיון הזה ובהזדמנות הראשונה הוא הגיע לפגוש את הנשיא בכנס מסוים, הוא הציג לנשיא מיליי אחד מחמשת הכרכים, ותכנן לתת לו את ארבעת הכרכים הנותרים לאחר הכנס. אולם כשהנשיא ראה רק כרך אחד, הוא התעקש לקבל את הסט כולו במקום. פאטו חזר לרכבו להביא את כל הסט והציג אותם לנשיא.

ארגנטינה חאבייר מיליי חב"ד הרבי מליובביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד