ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מקורה בבעלי חיים

עליה ביחס לשנים קודמות: התגלו יתושות נגועות בנגיף במספר מקומות

היקף התחלואה הוא גבוה ביחס לשנים קודמות. המשרד להגנת הסביבה מבקש מכלל הרשויות בישראל לתגבר את תדירות הפעולות שהן מבצעות לצורך ניטור זחלי יתושים

עליה ביחס לשנים קודמות: התגלו יתושות נגועות בנגיף במספר מקומות
אילוסטרציה צילום: unsplash

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי התגלו יתושות שאובחנו לאחר מכן במעבדות משרד הבריאות כנגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס. היתושות נלכדו במספר מוקדים במרכז הארץ וכן באילת ובמועצה אזורית איילות; המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות בישראל, בדגש על הרשויות בהן נמצאו יתושות נגועות ועל הרשויות לגביהן דיווח משרד הבריאות על תחלואה של בני אדם בקדחת מערב הנילוס, להרחיב עוד יותר את מערך הניטור וההדברה

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "במסגרת פעולות ניטור נרחבות שביצע המשרד להגנת הסביבה במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את ווירוס קדחת מערב הנילוס בתל אביב, בהרצליה, בקריית אונו, בפתח תקווה, במועצה אזורית לב השרון ובמועצה מקומית אבן יהודה שבמחוז מרכז, וכן באילת ובמועצה אזורית איילות שבדרום הארץ. בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להגביר את מאמצי הניטור וההדברה. מעבר לפנייה החוזרת של המשרד להגנת הסביבה לכלל הרשויות בישראל, אנו מבקשים מהציבור להתמגן בפני יתושים בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה לסייע במאמץ הלאומי לצמצם את מפגע היתושים. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים נדרש כדי לייבש את היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות ומתחלואה".

ד"ר אורן שטח כתבי, מנהל המחלקה למחלות זואונוטיות מהחטיבה לבריאות הציבור במשרד הבריאות מסביר כי קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים באמצעות עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. המחלה לרוב מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

כבכל שנה, מתחילת חודש יוני ועד לסוף חודש נובמבר עולה שכיחות מציאתן של יתושות הנושאות את ווירוס קדחת מערב הנילוס. מסתמן כי בשנה זו, ככל הנראה עקב שינויים במזג האוויר, הן הקדימו להופיע. על פי נתוני משרד הבריאות גם היקף התחלואה הוא גבוה ביחס לשנים קודמות. המשרד להגנת הסביבה מבקש מכלל הרשויות בישראל לתגבר את תדירות הפעולות שהן מבצעות לצורך ניטור זחלי יתושים, ובמידת הצורך להדבירם בטרם מתפתח מפגע. כמו כן, המשרד קורא לרשויות המקומיות לרענן את ההנחיות הניתנות לתושבים, זאת במטרה לסייע להם למנוע את התפתחותם של יתושים בסביבת המגורים. 

כדי להימנע מעקיצות וממפגעי יתושים, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור לנקז ולייבש מקורות מים עומדים העלולים להוות בתי גידול ליתושים, ובכלל זה:

יתוש קדחת הנילוס משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד