ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
חזרה לעתיד

כך ניתן להכניס חשמל למכונית שהפכה לאגדה

חברה בריטית הודיעה שפיתחה ערכה שלמה שמסבה את המכונית האגדית משנות ה-80 "דלוראין" להנעה נקיה. כל מה שצריך זה רק מכונית דלוריאן, וזה לא כל כך פשוט בגלל שבכל העולם אין אפילו 10,000 כאלה

כך ניתן להכניס חשמל למכונית שהפכה לאגדה
דלוריאן קלאסית מוסבת להנעה חשמלית צילום: electrogenic

בשנות ה-80' הייתה סדרה בשם "בחזרה לעתיד" – חלקנו מכירים אותם – במרכז העלילה כיכבה מכונית שיכלה לנוע בזמן. מדובר במכונית של יצרנית שנקראה "דלוריאן" שגיבורי העלילה עשו בה הסבה מאולתרת למדי שהפכה אותה למכונת זמן. אבל במציאות דבר אחד לא היה למכונת הזמן: הנעה עתידנית אמיתית, כלומר מנוע חשמלי. במקום זה אז היה לה מנוע בנזין ישן בנפח 2.8 ל' שלא הצליח להביא אותה אפילו ל-200 קילומטרים לשעה. זה לא מנע ממנה לככב ולהפוך לסוג של אגדה. אבל אגדה הפולטת גזים רעילים.

עכשיו למי שרוצה מכונית כזאת שבאמת תהיה עתידנית, יש חשמל מוכן: חברה בריטית ששמה הוא אלקטרוג'ניק מודיעה שפיתחה ערכה שלמה שמסבה את המכונית של דלוראין להנעה נקיה. כל מה שצריך זה רק מכונית דלוריאן, וזה לא כל כך פשוט בגלל שבכל העולם אין אפילו 10,000 כאלה. למרות דרך אגב שראינו אחת גם בישראל, כנראה ביבוא אישי של רכב אספנות.

אז איך הופכים את מכונית העתיד לעתידנית? לפי הפרסומים של אלקטרוג'ניק הערכה של ההסבה כוללת סוללות בקיבולת של 43 קילוואט/שעה (זה לא הרבה, למכונית משפחתית חשמלית יש מעל 60 קילוואט / שעה) והסוללות האלה מותקנות במקום מיכל הדלק. המנוע החשמלי שמחליף את מנוע הבנזין מפיק 160 קילוואט ומומנט יפה של 310 ניוטון/מטר. הביצועים שהחברה מפרסמת טוענים שהדלוריאן החשמלית מזנקת מ-0 ל-100 תוך 5.0 שניות, שזה הרבה יותר יפה מהנתון המקורי של הדלוריאן בנזין, שזחלה ל-100 קמ"ש תוך בערך 10 שניות.

כמה היא נוסעת? טוב, כאן הבעיה. הסוללה לא גדולה והטווח הרשמי ביום טוב הוא בערך 240 קילומטרים. המחיר? קוריוז. למצא רכב כזה במצב ראוי יעלה כיום כ-50 אלף דולרים - לפני התקנת המנוע החשמלי.

 

 

 

 

דלוריאן מכונית חשמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד