ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מנותק מהעולם החיצון?

סינוואר מעדיף למות מלהיות מגורש, בודדים יודעים את מיקומו

גורמים בארגון חמאס ברצועת עזה ומחוצה לה אמרו ל"א-שרק אל-אווסט" כי יכולתו של סינוואר להסתתר עד כה, וחוסר היכולת של ישראל להגיע אליו, לא אומר כלל שהוא מנותק מתקשורת עם מנהיגי התנועה בתוך עזה ומחוץ לה

סינוואר מעדיף למות מלהיות מגורש, בודדים יודעים את מיקומו
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

מאז תחילת המלחמה ברצועת עזה, באוקטובר האחרון, הציבה ישראל מטרה לחסל את הנהגת חמאס, ובמיוחד את יחיא סינוואר, הוא הדמות המרכזית מאחורי תכנון הפיגועים ב-7 באוקטובר.

אבל אחרי 8 חודשים של מלחמה רצופה וחיפושים אחר סינוואר, מצפון רצועת עזה למרכזה, ואז לחאן יונס ורפיח בדרום, סינוואר לא נמצא, פרט לסרטון קצר שמראה אותו באחת המנהרות עם משפחתו, בתחילת המלחמה בחאן יונס, עיר הולדתו.

האם סינוואר באמת מנותק מהעולם החיצון?

גורמים בארגון חמאס ברצועת עזה ומחוצה לה אמרו "א-שרק אל-אווסט" כי יכולתו של סינוואר להסתתר עד כה, וחוסר היכולת של ישראל להגיע אליו, לא אומר כלל שהוא מנותק מתקשורת עם מנהיגי התנועה בתוך עזה ומחוץ לעזה.

המקורות אמרו כי סינוואר מעודכן כל הזמן בכל המתרחש, במיוחד בכל הקשור למשא ומתן המתקיים, וכי הוא לומד היטב כל יוזמה שהוצגה, שוקל אותה היטב, מביע את דעתו עליה ומתייעץ לגביה עם מנהיגי התנועה על ידי תקשורת איתם בדרכים שונות.

המקורות טוענים כי מנהיג חמאס בעזה התקשר מספר פעמים עם מנהיגי התנועה בחו"ל, במיוחד בתקופות המכריעות של המשא ומתן שהתקיים לאחרונה. הוא דיבר גם עם ראש הלשכה המדינית של התנועה, איסמעיל הנייה, לאחר שישראל חיסלה את בניו המחבלים, והביעו תנחומים וחיזק את תמיכתו בו. המקורות לא הבהירו כיצד התנהלה תקשורת זו, והאם היא היתה ישירה או לא.

המקורות לא הכחישו ולא אישרו אם סינוואר אכן שרד ניסיונות התנקשות ישראלים במהלך המלחמה הנוכחית, והאם כוחות ישראליים כלשהם התקרבו למקומו, במיוחד במהלך המבצע בחאן יונס.

המקורות אמרו, "מעגל קטן מאוד של לא יותר משניים או שלושה אנשים לכל היותר יודעים את מקום הימצאו ומספקים את צרכיו השונים, ואחראים על התקשורת שלו עם מנהיגי התנועה".

המקורות הוסיפו: "הכיבוש לא הצליח להגיע לרבים ממנהיגי חמאס בדרג המדיני והצבאי, הכיבוש אכן ניסה להתנקש בחיי חלקם, וחלקם נפצעו, וחלקם שרדו ויצאו ללא פגע אך סינוואר אינו ביניהם".

המקורות לא ציינו אם סינוואר מתחבא מעל או מתחת לאדמה.

"א-שרק אל-אווסט" מדווח כי מקורבים לסינוואר אומרים שהוא חושב על שתי אפשרויות כל עוד הוא בחיים: "או מילוי תנאי ההתנגדות בהפסקת המלחמה, הסגת כוחות הכיבוש, והסכם מכובד לחילופי שבויים. או כבוד של מות קדושים, אין אפשרויות אחרות כמו בגליה מעזה".

מקורות בחמאס אמרו לעיתון כי סינוואר מודע שישראל רוצה להרוג או ללכוד אותו כדי לטעון לניצחון. המקורות אמרו, "בגלל השנים הרבות ששהה בבתי הכלא בישראל, הוא מבין היטב את חשיבת הישראלים ומנהיגיהם, ולכן הוא מנהל את הקרב גם מבחינה פוליטית, במיוחד במהלך המו"מ, הוא עקשן במשא ומתן כשהוא רוצה להשיג תנאים, כמו נסיגת צה"ל מכל רצועת עזה".

יחיא סינוואר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד