ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
איים לפתוח הכל

המחבל הוכה למוות, הקצין וסגנו זומנו לשימוע לפני פיטורים

קצין משמרת בשב"ס וסגנו זומנו לשימוע לפני פיטורים והוצאו לחופשה, לאחר שבמשמרתם הוכה למוות המחבל תאאר אבו עסב בתאו

המחבל הוכה למוות, הקצין וסגנו זומנו לשימוע לפני פיטורים
אנשי שב"ס. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

בעקבות הכאתו למוות מוקדם יותר השנה, של המחבל תאאר אבו עסב בתאו בכלא קציעות, שני קציני שב"ס, קצין משמרת וסגנו שהיו במשמרת בזמן האירוע החריג, עברו שימוע לפני פיטורים ונמצאים בחופשה כפויה עד לקבלת החלטה בעניינם. כך פרסמה שלי טפיירו ב'כאן 11'. בפרקליטות ובמשטרה עדיין שוקלים אם להעמידם לדין. 

סנגורו של קצין המשמרת המועמד לפיטורים מסר בתגובה ל'כאן 11': "מרשי מכחיש את כל המיוחס לו, מדובר בקצין מצטיין שמקווה לשוב בקרוב לשירות בתי הסוהר".

משירות בתי הסוהר נמסר: "לאחר פתיחת התיק הפלילי בגין האירוע נשוא פנייתכם הוצאו לחופשה כפויה מפקד המשמרת וסמל המשמר. בנוסף, כנגד שניהם נפתח הליך מנהלי של פיטורים, במסגרתו הוזמנו לשימוע. ההליך טרם הסתיים". 

19 סוהרים מכלא קציעות חשודים בתקיפה בנסיבות מחמירות של תאאר אבו עסב, אסיר ביטחוני תושב קלקיליה, שהיה כלוא שנים ארוכות על ניסיון רצח. על פי החשד, קבוצת הסוהרים תקפה את האסיר, ולמחרת התקיפה, חבריו לתא דיווחו לסגל כי מצאו אותו ללא רוח חיים. 

האסיר הוותיק שימש בין היתר דובר האסירים המשתיייכים לפתח בכלא. מעמדו האמיר עד כדי כך שאחד הסוהרים בכלא הזה הבריח בעבורו לכאורה, מתחת לאפם של הבכירים בשב"ס במשך חודשים ארוכים, טלפונים ניידים. זאת בתמורה לעשרות אלפי שקלים.

בשלב מסוים נעשתה פשיטה על תאו של הסוהר המושחת, ובה ניתן לראות כיצד הטלפונים הוסלקו מפורקים בתוך קופסת סיגריות בדרכם לשימוש בתוך תאי המחבלים. אלא שלמרות שיחות הטלפון המפלילות לכאורה בין המחבל המסוכן לסוהר המשרת, המחבל הכחיש את הקשר וטען בחקירותיו כי הסוהר מנסה לחפות על הברחה דווקא לאסירים - מחבלי חמאס.

לפי כתב האישום שהוגש נגד האסיר שנמצא מת בתאו, במשך חודשים ארוכים בין ספטמבר למרץ השנה, שילם שוחד בסכום של כ-70 אלף שקלים לסוהר בגין הכנסת טלפונים ניידים ועוד. הוא נאשם במתן שוחד והחזקת טלפונים ניידים, בעוד הסוהר הודה לאחרונה במיוחס לו וממתין לִגזר דינו.

תאאר התעקש לנהל את משפטו לאחר שהליך גישור התפוצץ ואף הצהיר לפרוטוקול כי יפתח תיבת פנדורה בנוגע לכל מה שהוא יודע על שב"ס. כך לפי הדיווח ב'כאן'.

שב"ס שירות בתי הסוהר תאאר אבו עסב שימוע לפני פיטורין כלא קציעות מחבל מת בכלא הכאה למוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד