ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו

נפרדים מהגיבורים: "התקשרתי והתקשרתי ואף אחד לא עונה"

אלפים ליוו למנוחות את רס"ל יהודה גטו, ואת רס"ן אייל אבניאון, ואת רס"ר נדב אלחנן נולר הי"ד. "כשלא ידעתי מה לעשות פניתי אליו, הוא החבר הכי גדול שיש לי בעולם הזה", ספדה אמו של אייל אבניאון הי"ד

נפרדים מהגיבורים: "התקשרתי והתקשרתי ואף אחד לא עונה"
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

יִזְכְּרֵם אֱלֹהֵינוּ לְטוֹבָה עִם שְׁאָר צַדִּיקֵי עוֹלָם: אלפים ליוו אתמול למנוחות את שלושת החיילים שנפלו בלחימה ברצועת עזה ובטול כרם.

בהלווית רס"ל (מיל') יהודה גטו הי"ד, בן 22 מפרדס חנה-כרכור, שנפל בפיצוץ מטען ליד טול כרם ספדה לו דודתו עפרה: "אמרתי לו 'תשמור על עצמך בבקשה' הוא אמר 'אל תדאגי, אני מוכן למסור את חיי'. וזה בדיוק מה שקרה".

אתר צה"ליהודה גטו ז"לצילום: אתר צה"ל

חברו, דסלין מהרי, ספד: "אמרת לי 'בעזרת השם, בחתונה שלך אני אהיה המלווה שלך'. איזה חתונה? השארת אותי לבד. כל מבצע שאתה מסיים, בכל פעילות בבוקר אתה מתקשר. למה לא התקשרת אתמול? הפלאפון שלך היה זמין ואני התקשרתי והתקשרתי ואף אחד לא עונה. חיכיתי שתקום ותגיד 'נרדמתי'. יהודה, מה אני עושה עכשיו?", דבריהם הובאו ב-Ynet.

שרון, אמו של רס"ן (מיל') אייל אבניאון הי"ד, סגן מפקד פלוגה בגדוד 121, שנפל בפיצוץ מטען בפרוזדור נצרים שברצועת עזה ספדה לו: "הוא היה הכל בשבילי. כשלא ידעתי מה לעשות פניתי אליו, הוא החבר הכי גדול שיש לי בעולם הזה", ספדה.

דובר צה"לאייל אבניאון הי"דצילום: דובר צה"ל

עוד ספדה: "הוא הבטיח לי שישמור על עצמו ויחזור. גם כשהלך לגיהינום הזה הוא הרגיע אותי שהוא יהיה בסדר. לא חשבתי שיקרה לו משהו. הכל אצלו מתוכנן, אבל את זה לא תכננו. אי אפשר להתחיל להסביר מי הוא היה בכלל, הדבר הכי טוב שהכרתי. אף פעם לא כעסתי עליו כי לא היה על מה. בחדר שלו הוא תלה את האישור לחזור לצבא אחרי שנפגעה לו השמיעה, הוא הרגיש כאילו הוא זכה בפיס. מי יראה לי עכשיו את הדרך?".

אורטל, אחותו של רס"ר (מיל') נדב אלחנן נולר הי"ד, סמל מחלקה בגדוד 121, שנפל בפיצוץ מטען בפרוזדור נצרים שברצועת עזה ספדה לו: "אתה הלב של המשפחה, אתה הסנדוויץ' של המשפחה, חיברת בין כולנו", דבריהם פורסמו באתר ווינט.

באדיבות המשפחהנדב אלחנן נולר הי"דצילום: באדיבות המשפחה

האב עילי ספד: "איך יכול להיות שקוברים אותך ברגבי אדמתנו הקדושה בשומרון? כאן, ליד אמא שכל כך אהבה אותך מהיום שנולדת לפני 31 שנים? נדב אלחנן שלנו, כשמו כן היה, אלוהים ריחם, אלוהים נתן. ה' נתן וה' לקח יהיה שם ה' מבורך. נדב, אנחנו כולם גאים שנפלת על קידוש השם, שהקדשת את חייך לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. אני מבטיח לך שלא נפלת לשווא, כי עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

 

יהודה גטו מלחמת חרבות ברזל אייל אבניאון נדב אלחנן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד