ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
יגיע לשוק האמריקני

תרופה חדשה להאטת התקדמות אלצהיימר אושרה בארה"ב

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר תרופה שהוכחה כיעילה בעיכוב מחלת האלצהיימר. חוקרת שבדקה את התרופה: "לתרופות אלו יש את התועלת הפוטנציאלית הגדולה ביותר כאשר אנשים מטופלים מוקדם יותר במחלתם"

תרופה חדשה להאטת התקדמות אלצהיימר אושרה בארה"ב
אילוסטרציה צילום: pixabay

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר את התרופה דוננמב שנועדה להאט את התקדמות מחלת האלצהיימר. התרופה מיועדת בעיקר לחולים בשלבים הראשונים. 

תרופה זו ניתנת בעירוי לתוך הווריד, וצפויה להיות משווקות בארה"ב כבר בשבועות הקרובים. הסיכוי להתקדמות המחלה בקרב אלו שקיבלו בעירוי את התרופה המדוברת ירד בכ-35% לעומת המטופלים שקיבלו פלצבו. 

ד"ר נועה ברגמן, מנהלת היחידה לנוירולוגיה קוגניטיבית בבית החולים איכילוב, אמרה ל"ווינט" כי "התרופה הראתה עיכוב משמעותי בהידרדרות של חולים בשלבים המוקדמים של אלצהיימר. מדובר באופציה נוספת לטיפול מעכב של המחלה - עם יעילות מוכחת".

ד"ר ברגמן הוסיפה כי "בקבוצה שיש חלבון טאו נמוך - מצאו יותר מ-50% עיכוב בקצב התקדמות המחלה. כל אחת משלוש מהתרופות מכוונת לרכיב אחר בעמילואיד, והמטרה שלהן היא לעכב את הפגיעה בתאי המוח ואת הפגיעה הנוספת בזיכרון וביכולת התפקוד היום-יומית".

אן ווייט, סגנית נשיא לילי שערכה את המחקר בעניין התרופה, ונשיאת חטיבת מדעי המוח של החברה, אמרה: "דונאנמב הוכיחה תוצאות משמעותיות מאוד עבור אנשים עם מחלת אלצהיימר סימפטומטית מוקדמת, שזקוקים בדחיפות לאפשרויות טיפול יעילות. אנו יודעים שלתרופות אלו יש את התועלת הפוטנציאלית הגדולה ביותר כאשר אנשים מטופלים מוקדם יותר במחלתם, ואנו פועלים בנחישות ובשיתוף כדי לשפר את הזיהוי והאבחון".

תרופות ארצות הברית אלצהיימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד