ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
נלחם על הבית

חייל יהודי אוקראיני נהרג בלחימה מול הרוסים

אנטון בזקונצ'ני, חייל יהודי מהעיר מיקולאייב שבאוקראינה, נהרג בקרבות מול הרוסים. אתמול התקיימה הלווית החייל בהשתתפות אנשי צבא ואנשי הקהילה היהודית בעיר שספדו לגיבור שהגן על העיר

חייל יהודי אוקראיני נהרג בלחימה מול הרוסים
אנטון בזקונצ'ני צילום: באדיבות המצלם

קהילת יהודי מיקולאייב שבאוקראינה הודיעה כי החייל אנטון בזקונצ'ני, נהרג בחזית. קהילה יהודית מיקולייב. בהצהרה מטעם הקהילה נמסר: בצער רב אנו מודיעים לכם כי אנטון בזקונצ'ני, חבר הקהילה היהודית של מיקולאייב, נהרג בחזית, חברי הקהילה חלקו לו כבוד בראשות הרב שלום גוטליב וערכו הלוויה יהודית".

רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן כתב: "רבה הראשי של מיקולאייב, הרב שלום גוטליב, הודיע לי בצער עמוק, כי בחזית נהרג בן הקהילה היהודית של מיקולאייב, חייל כוחות המזוינים של אוקראינה, אנטון בזקונצ'ני. אני מביע את תנחומיי העמוקים למשפחת המנוח".

הרב הוסיף: "הם ערכו לוויה על פי ההלכה וחלקו כבוד אחרון לגיבור. שתנוח נפשו של אנטון בגן עדן. ברוך דיין האמת, תהילה נצחית לגיבור".

הרב שלום גוטליב, שליח חב"ד ורב העיר מיקולאייב, סייע לארגון הלווייה לחייל היהודי שיזכה לקבר ישראל. בקהילה היהודית העיר סיפרו כי החייל נפגע מטילים ששיגרו הרוסים, הקהילה היהודית דאגה שיהיה מניין בדרכו האחרונה.

החייל, נפגע בצורה כה קשה עד כי מגופו נותרו רק רגליו - והן שהובאו למנוחות. "אחרי שהוא נהרג מטיל ראשון, הרוסים ירו טיל נוסף ופגעו בגופו" טוענים בני המשפחה.

הרב שלום גוטליב ארגן מניין מצומצם לאחר שההרוג הורכז "מת מצווה". "זו הייתה לוויה קשה מאוד, קורעת לב, של צעיר שמסר את נפשו בחזית. לצערי לא הכרתי את אנטון ז"ל בחייו ורק לאחר מותו בני משפחתו יצרו איתנו קשר וביקשו קבורה יהודית" אמר.

הרב גוטליב ומשפחתו, כמו יתר שלוחי חב״ד במדינה, נותרו בעיר המופגזת ולא עזבו גם בזמנים הקשים ביותר - כולל במשך חודשים ארוכים שבהם לא היו מים זורמים ברחובות והם נאלצו לשתות, להתקלח, לבשל ולכבס באמצעות בקבוקי מים מינרליים או כאלה שנשאבו מהנהר. 

הרב מאיר סטמבלר יו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) אומר כי הרב גוטליב הוא סמל ודוגמא לגבורתו של רב "שאינו נוטש את צאן מרעיתו אף על פי שיכול היה לעשות זאת מזמן, משום שכך חינך אותנו הרבי מליובאוויטש".

לדבריו עוד "מאז תחילת המלחמה נהרגו עשרות חיילים יהודים, שחלק מהם טרם הובאו לקבר ישראל, בהם כאלה שקיבלו עיטורים על הצטיינותם בשדה הקרב כמו ליאוניד קרסנוב ז"ל שנהרג לפני שנה וקיבל אות מהנשיא זלנסקי. בבית הכנסת שלנו בדנייפרו, בראשות הרב שמואל קמינצקי, אנחנו לומדים ומתפללים לעילוי נשמתם - ובטוחים שהם זועקים למעלה עבור עם ישראל".

מלחמת אוקראינה רוסיה שלום גוטליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד