ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
בליל התקיפה

הנשיא ביידן איים על נתניהו: אם תסלים מול איראן - "אתה לבד"

עוזרי הנשיא שנכחו בחדר המצב בלילה שבו שיגרה איראן מטח טילים ומל"טים לעבר ישראל, תיארו נשיא בדמות פיקודית חזקה שגם איים על נתניהו לא להסלים

הנשיא ביידן איים על נתניהו: אם תסלים מול איראן - "אתה לבד"
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

עוזרי הנשיא שנכחו בחדר המצב בלילה שבו שיגרה איראן מטח טילים ומל"טים לעבר ישראל, תיארו נשיא בדמות פיקודית חזקה, כשהוא דיבר בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו כדי למנוע הסלמה שהייתה מדליקה את כל המזרח התיכון. "תן לי להיות ברור", אמר ביידן. "אם אתה פותח במתקפה גדולה על איראן, אתה לבד" אמר ביידן.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי נתניהו ציין את הצורך להגיב חזק כדי להרתיע תקיפות עתידיות. "אתה עושה את זה" אמר ביידן בתוקף, "ואני בחוץ" בסופו של דבר, ציינו העוזרים, נתניהו מיתן את תגובתו.

המתקפה האיראנית נגד ישראל התרחשה בלילה שבין 13 ל-14 באפריל, וכללה 130 טילים בליסטיים, כ-200 כטב"מים וכ-30 טילי שיוט, במבצע הגנה נרחב יירטו כוחות ההגנה של צה"ל והקואליציה הצבאית בהובלת ארצות הברית, כמעט את כל הטילים והמל"טים.

לאחר שזה נגמר, וכמעט כל הטילים והמל"טים הופלו, ביידן התקשר לנתניהו כדי לשכנע אותו לא להסלים את המצב. "קח את הניצחון", אמר ביידן לראש הממשלה, בסופו של דבר, נתניהו בחר בתגובה קטנה ומידתית הרבה יותר שסיימה למעשה את התקרית.

ראש הממשלה נתניהו הנשיא ביידן איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד