כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
היועמ"שית תכריע

פרקליט המדינה מבקש: חקירה פלילית נגד השר איתמר בן גביר

פרקליט המדינה עמית איסמן ביקש מהיועמ"שית לפתוח בחקירה פלילית נגד השר בן גביר בחשד להסתה לאלימות נגד תושבי עזה. בן גביר: "מנסים לעשות סיכול ממוקד לשר בישראל" | בהודעה מטעם היועמ"שית והפרקליטות הם לא מכחישים

פרקליט המדינה מבקש: חקירה פלילית נגד השר איתמר בן גביר
איתמר בן גביר צילום: Flash90

פרקליט המדינה עמית איסמן ביקש מהיועמ"שית גלי בהרב מיארה, לפתוח בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחשד להסתה לאלימות נגד תושבי עזה.

על פי דיווח בכאן חדשות, היועמ"שית היא זאת שתכריע בנושא שנמצא עדיין בדיונים וטרם התקבלה סביבו החלטה.

גורמים בפרקליטות מתחו ביקורת חריגה על המהלך ואמרו: "החקירה הזאת בוודאות לא תוביל לכתב אישום נגד בן גביר שכן משפטית על פי הדין בישראל אין לכך הצדקה". 

הגורמים הוסיפו שיש שיקול זר בקבלתתההחלטה בנושא והוא, הניסיון לרצות את בין הדין הפלילי בהאג שבישראל חוקרים גורמים בכירים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב: "לא ייאמן! פרקליט המדינה מנסה להעמיד לדין שר ישראלי, על "הסתה" נגד אזרחי מדינת אויב שרקדו על הדם של החיילים שלנו ברחובות עזה בשביעי לאוקטובר. 

ככה נראית תפירת תיקים בשידור חי, על ידי מערכות הדיפסטייט של היועצת המשפטית לממשלה. במקום שהשב"כ ופרקליט המדינה יעשו סיכולים ממוקדים בעזה, הם מנסים לעשות סיכול ממוקד לשר בישראל.  הניסיון לא יצליח".

מטעם היועצת המשפטית לממשלה והפרקליטות נמסר הערב: "במענה לפניות כתבים בעקבות פרסום הערב, הרינו להבהיר: כפי שמדינת ישראל הודיעה לבית הדין הבין-לאומי בהאג, כלל ההתבטאויות בעניין אשר עלולות לעלות כדי עבירה פלילית נבחנות. בניגוד לפרסום, לא התקבלו החלטות בנושא על ידי ראשי מערכת אכיפת החוק".

 

איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה עמית איסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד