כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חתמו על סודיות

תחקירים ראשוניים על הכשלון ב-7 באוקטובר הוצגו לרמטכ"ל

בלשכת הרמטכ"ל הוצגו ממצאים על מה שהתחולל ביממה שלפני המתקפה בשבעה באוקטובר. ייתכן שהרמטכ"ל לא יקבל את התחקיר שהוצג בעקבות מתיחות עם ראש אמ"ן היוצא

תחקירים ראשוניים על הכשלון ב-7 באוקטובר הוצגו לרמטכ"ל
מחבלים פורצים לישראל בשבעה באוקטובר צילום: צלמי פלאש90

לרמטכ"ל הרצי הלוי, הוצגו ממצאים ראשוניים של אגף המודיעין על מחדל 7 באוקטובר הוצגו כך דווח בחדשות 12. לא מדובר בתחקיר המלא, גורמים בצה"ל אומרים כי מדובר בתחקירים יסודיים ומעמיקים. בין היתר נקבע כי "הסימנים המעידים היו מספיקים, על פחות מזה הוקפצו גזרות שלמות".

התחקירים הוצגו בדיון אתמול בערב בלשכת של הרמטכ"ל והתמקדו במה שהתחולל ביממה שלפני המתקפה - ב-6 באוקטובר: איזה מידע חלקו בצה"ל, ואילו צעדים ננקטו. הדיון התקיים תחת מידור קפדני, וכלל המשתתפים ערכו פוליגרף והוחתמו על סודיות.

ניר דבורי דיווח, כי לא עלה ויכוח בחדר על העובדות שהוצגו, אך ייתכן שעל הפרשנות, שהייתה שונה בין המשתתפים. בצה"ל קיים תסכול עמוק מכך שהיה ניתן לחבר את כל הנקודות שלפני המתקפה וזה לא בוצע. 

עוד דווח, כי אחרי הצגת הממצאים, גורמים בצה"ל מעריכים שייתכן כי הרמטכ"ל לא יקבל את התחקיר מאחר שיש מחלוקות בינו לבין ראש אמ"ן היוצא אהרון חליוה, ושאולי הלוי יבקש לקבל תחקירים חדשים מראש אמ"ן הנכנס.

כזכור בחודש מרץ האחרון הנחה הרמטכ"ל את המפקדים להתחיל לבצע תחקירים פנימיים על התקופה שקדמה ל-7 באוקטובר. 

 

הרמטכ"ל אהרן חליוה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד