כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בתום מאבק

ניצחון למשפחת יודקין: המילה "הי"ד" תיחקק על מצבת הבן

הבקשה אושרה ברוב מוחץ של 19 חברים נגד 1, בתום מאבק שניהלה משפחתו של יודקין הי"ד בדרישה להוסיף את המילים למצבה על קברו בהר הרצל. מעתה ואילך תתקבל בקשתה של כל משפחה אשר תבקש להוסיף את המילים למצבה

ניצחון למשפחת יודקין: המילה "הי"ד" תיחקק על מצבת הבן
מצבתו החלקה של ישראל יודקין הי"ד צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המאבק נשא פרי: הוועדה של המועצה להנצחת החייל אישרה היום (שלישי) להוסיף את המילים "השם יקום דמו", או בראשי התיבות הי"ד, למצבתו של סרן ישראל יודקין מכפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר שנפל בקרב בצפון רצועת עזה בי"ד באייר. בן 22 בנופלו.

הבקשה אושרה ברוב מוחץ של 19 חברים נגד 1, בתום מאבק שניהלה משפחתו של יודקין הי"ד בדרישה להוסיף את המילים למצבה על קברו בהר הרצל. עוד נקבע, כי מעתה ואילך תתקבל בקשתה של כל משפחה אשר תבקש להוסיף את המילים למצבה. 

לפני מספר ימים התראיינה אמו של יודקין לערוץ 14, ואיימה כי אם המצב יימשך כמו שהוא היא תיאלץ להוציא אותו מהקבר ולקבור את בנה החלל במקום אחר. "אוי ואבוי למדינה אם אנחנו בסוף נצטרך להוציא אותו מהר הרצל, לקחת אותו אלינו למקום שנכתוב שם הי"ד, אני חושבת שפה זה הסוף של המדינה, זה הסוף.

עוד הוסיפה האם השכולה בכאב: "להוציא את הצדיק הזה מהקבר, לעשות עוד פעם לוויה, לשבת עוד פעם שבעה, זה נשמע לכם הגיוני? אני במדינת היהודים, אני נתתי כזה דבר יקר, ואני לא יכולה לחשוב על זה. זה יגמור לי את החיים, ואם המדינה רוצה את זה, בבקשה".

דובר צה"לישראל יודקין הי"דצילום: דובר צה"ל

מלשכת שר הביטחון יואב גלנט, נמסר כי השר אימץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל בעניין הוספת הכיתוב ״השם יקום דמו״ למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, שמשפחותיהם יבקשו זאת. השר אישר גם את ההמלצה להוסיף את הכיתוב ״זכרו לברכה״ על מצבות צבאיות של חללים, שמשפחותיהם יבקשו זאת.

שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון לפעול לתיקון התקנות ולהביאן לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כנדרש ע"פ החוק.

עוד נמסר מלשכת שר הביטחון, כי "גלנט הודה למערך הנפגעים בצה״ל, לאגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ולחברי המועצה הציבורית להנצחת החייל על מלאכת הקודש אותה הם מבצעים במלחמה הקשה שנכפתה על מדינת ישראל. השר גלנט מביע את אמונו בשיקוליהם הערכיים ועבודתם המקצועית".

מזכיר הממשלה יוסי פוקס התייחס להחלטה: "העוול תוקן. שר הביטחון אימץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל לאפשר להוסיף את הכיתוב הי"ד על מצבתם של נופלים במערכות ישראל. שלא תדע המשפחה עוד צער. ‏שסרן ישראל יודקין, ינוח על משכבו בשלום יחד עם כלל גיבורי ישראל שנפלו במלחמה, ה' יקום דמם".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: "מברך על המלצת המועצה הציבורית שאימצה את הצעתי יחד עם ח״כ לימור סון הר-מלך לאפשר את הוספת הכיתוב ״הי״ד״ על מצבות חללנו הקדושים ועל מצבת הק׳ ישראל יודקין הי״ד. במדינה היהודים לא צריך להסתתר, כן אנחנו מתפללים שהשם יקום את דמם של כל הקדושים שנפלו למען ההגנה על ארצנו ועמנו".

ישראל יודקין צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד