כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"מחדל שזועק לשמיים"

משפחות התצפיתניות שנרצחו דורשות ועדת חקירה ממלכתית

משפחות התצפיתניות שנרצחו במוצב נחל עוז דורשות הקמת ועדת חקירה ממלכתית. אביה של הדר מרים כהן הי"ד: "לא למדנו כלום. הדרג הפוליטי והמדיני נאלם דום ומסיר אחריות"

משפחות התצפיתניות שנרצחו דורשות ועדת חקירה ממלכתית
חמ"ל התצפיתניות בנחל עוז צילום: מתוך שידורי כאן 11

משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר, כולל משפחתה של נועה מרציאנו הי"ד שנרצחה בשבי חמאס, נשאו הצהרה בסמוך לקריה בתל אביב.

עדנה, אמא של שיראל מור הי"ד, אמרה בהצהרה: "לא נסכים למסמוס, לטאטוא, למילים גבוהות שלא באמת מובילות לשום מקום. גם לא נסכים שהתפטרויות ינקו את האחראים למחדל. הרי לא היה כאן אסון טבע. אלא מעשה ידי אדם. או אי מעשה, מחדל שזועק לשמיים - של האנשים והנשים בתפקידים הכי חשובים בישראל. רק עם ועדת חקירה ממלכתית נוכל אנחנו, וכל עם ישראל, לקבל תשובות".

אביה של התצפיתנית שי אשרם הי"ד אמר: "במוצב של צה"ל, בשטח מדינת ישראל, היו ב-7 באוקטובר חיילות נטושות בלי יכולת להגן על עצמן. גיבורות שהופקרו".

אביה של התצפיתנית רוני אשל הי"ד אמר: "נחל עוז, המוצב שבו שירתו הבנות שלנו, הפך לסמל ההפקרה והמחדל של 7 באוקטובר. עוד לפני 7 באוקטובר הן ראו, דיווחו, התריעו. עמדו על משמרתן ונפלו במשמרת הזו, כי זלזלו בהן. כי לא הקשיבו להן. כי לא הגנו עליהן. כי לא הצילו אותן. הכאב והזעם איחדו אותנו - משפחות שחרב עליהן עולמן - כי ממשלת ישראל וצה"ל הפקירו את הבנות שלהן למוות".

יגאל, אביה של התצפיתנית הדר מרים כהן הי"ד אמר: "אירועי הימים האחרונים, ובראשם שחרורו של מנהל בית החולים שיפא, טרוריסט שניהל מפקדת טרור במה שמכונה בטעות בית חולים ובנוסף אליו שחרור מחבלים נוספים, מחזירים אותנו ל-7 באוקטובר. לא למדנו כלום, המשך ההפקרות, המשך הניתוק, המשך חוסר ההבנה המוחלט של הדרג הפוליטי והמדיני והדרג הבטחוני והצבאי. מה קרה לנו כאן ב-7 לאוקטובר ומה ממשיך לקרות לכולנו מאז. הבנות שלנו הופקרו למותן. כולנו ממשיכים להיות מופקרים גם אחרי".

עדי, אמה של נועה מרציאנו הי"ד אמרה: "חשוב לנו להבהיר שאין כאן נקיטה של עמדה פוליטית. אנחנו דורשים צדק ואמת. ולזה אפשר להגיע רק עם פעילות של ועדת חקירה ממלכתית. מבחינתנו, אנחנו דורשים את המובן מאליו. לא ברור לנו למה המובן מאליו הוא לא מובן. במוצב נחל עוז נפלו ונחטפו חיילות שלא יכלו להגן על עצמן, כי מישהו החליט שהן לא צריכות נשק".

אבי, אבא של נועה מרציאנו אמר: "הגענו לכאן בשם ההפקרות שהתחילה לפני 7 באוקטובר בכך שלא הקשיבו לבנות שלנו. לא שמעו את הצעקה שלהן. הן דיווחו, הן אמרו, ולא הקשיבו להן. הן היו שם מופקרות כשאף אחד לא בא להצילן ולשמור עליהן. הן היו שם 6 שעות בחמ"ל ואף אחד לא ניגש לעזור להן".

 

נועה מרציאנו מלחמת חרבות ברזל חמאס ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד