כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הסאגה נמשכת

בג"ץ קבע: על משרד הדתות להודיע תוך 5 ימים אם הצליח למנות מ"מ לרבנים הראשיים"

ביהמ"ש העליון דן היום בשלוש עתירות הנוגעות לבחירות לרבנות הראשית. בתום הדיון החליטו השופטים כי על המשרד לשירותי דת להודיע בתוך 5 ימים בלבד אם הצליח למנות מ"מ לרבנים הראשיים כדי להשלים את הגוף הבוחר ולהתניע את הליך הבחירות

בג"ץ קבע: על משרד הדתות להודיע תוך 5 ימים אם הצליח למנות מ"מ לרבנים הראשיים"
הרבנות הראשית לישראל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביהמ"ש העליון דן היום (שלישי) בשלוש עתירות הנוגעות לבחירות לרבנות הראשית. (מועד הבחירות, מינוי נשים לגוף הבוחר וניגוד העניינים של מי שימנו נציגי הרבנים הראשיים בגוף הבוחר).

בתום הדיון החליט ההרכב שמנה שלושה שופטים כי על המשרד לשירותי דת להודיע בתוך 5 ימים בלבד אם הצליח למנות מ"מ לרבנים הראשיים כדי להשלים את הגוף הבוחר ולהתניע את הליך הבחירות.

השופטים הודיעו כי אם לא יצליחו, על המשרד להודיע מהי עמדתו. כמו כן מובהר שעל הוועדה לפעול בלוח זמנים צפוף על מנת להשלים את ההליך כמה שיותר מהר.

בפתח הדיון אמרה השופטת יעל וילנר: "יש דחיפות. הבקשה להפקיע סמכות מהרבנים הראשיים מסובכת ומרחיקת לכת. לא פשוט לשנות את החוק, בטח שלא נדון בזה כאן".

נציג המדינה סיפר על כינוס ועדת הבחירות אמש: "יש להכין הכול לקראת הבחירות". וילנר עקצה בתגובה: "אתמול פתאום החלטתם לעבוד מהר?".

אחת העתירות המשמעותיות נוגעת להתעקשות למנות רבניות כנציגות הרבנים הראשיים. מועצת הרבנות מסרבת בטענה שמחייבים אותם למנות רבניות רפורמיות, דבר הנוגד את ההלכה, ומנגד ארגוני נשים לא מתכוונים לוותר.

ההתעקשות למנות רבניות כנציגות הרבנים הראשיים גורמת לקושי למצוא מי שיהיה מוכן להיות מ"מ הרבנים הראשיים. כעת השאלה היא מה יעשה בית המשפט במידה ובעוד חמישה ימים המשרד לשירותי דת לא יצליח למנות מ"מ לרבנים הראיים, האם יגלגל את זה לכנסת, לממשלה או שבית המשפט העליון יקבע בעצמו את ההרכב.

הבחירות לרבנות הראשית בג"ץ יעל וילנר המשרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד