כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
קיבלה את ההמלצה

הישראלים בהלם: "המילה 'שהיד' אינה אלימות"- תותר לשימוש בפייסבוק

מטא קיבלה את ההמלצה של וועדת הפיקוח ושינתה את ההגדרה למילה "שהיד", הביטוי שאנו מכירים המביע שבח למעשי אלימות וטרור, וכעת הוא מותר לשימוש ונחשב לנייטרלי

הישראלים בהלם: "המילה 'שהיד' אינה אלימות"- תותר לשימוש בפייסבוק
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת מטא הודיעה היום (שלישי) כי המילה 'שהיד' תחשב למילה נייטרלית. המילה תותר לשימוש בפייסבוק ובאינסטגרם ולא תוביל בהכרח להסרת התוכן. עד כה, המדיניות הייתה שהמילה 'שהיד' מיוחסת לטרור. השינוי הופך את המילה לנייטרלית.

על פי הודעת מטא נכתב: "ההערכה הראשונית שלנו מראה כי הסרת תוכן כאשר המילה "שהיד" משולבת עם תוכן מפר אחר או כאשר שלושת האותות של אלימות שזוהו על ידי המועצה נוכחים, מסמנת ביעילות תוכן המזיק ביותר מבלי להגביל באופן בלתי הוגן את הביטוי". 

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

משמעות ההחלטה הינה כי השימוש במילה שהיד כעת מותרת בכל הפלטפורמות של מטא: אינסטגרם, פייסבוק ות'רדס. כדי שיוסר הפוסט צריך לעבור על "אותות האלימות" של החברה: תיאור חזותי של נשק, הצהרת כוונות או עידוד לשימוש או לשאת נשק, או התייחסות לאירוע ייעודי. לצורך הדוגמא אם תעלה תמונה של מחבל מבלי שיחזיק בנשק ובטקסט לא יתייחסו למעשים שלו אלא רק יקראו לו שהיד - אין סיבה שהמערכת האוטומטית של מטא תסיר את הפוסט.

במועצה המפקחת של מטא, שהמליצה על שינוי המדיניות, יש חברה ישראלית, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר איימי פלמור. המועצה פרסמה בחודש מרץ חוות דעת שממליצה לחברה להתיר לשימוש את המילה 'שהיד'. גישת מטא לניהול תוכן שבו השימוש בביטוי 'שהיד' מתייחס לאנשים שמוגדרים כמסוכנים, מגבילה באופן מהותי ובלתי-פרופורציונלי את חופש הביטוי", כתבה המועצה בחוות הדעת.

מטא שהיד פייסבוק אינסטגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד