כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אחרי הסערה

מבקר המדינה: "בוחנים פתיחת ביקורת על שחרור מנהל שיפא"

המבקר מתניהו אנגלמן בטקס חלוקת רישיונות של מועצת רואי החשבון: "בבית החולים התבצעו פשעים חמורים. השיח בין הגורמים מעלה חשש כי לא נעשתה עבודה סדורה שבחנה את כלל ההיבטים של השחרור"

מבקר המדינה: "בוחנים פתיחת ביקורת על שחרור מנהל שיפא"
כוחות צה"ל בבית החולים שיפא צילום: דובר צה"ל

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (שלישי) בטקס חלוקת רישיונות של מועצת רואי החשבון שנערך בירושלים. בפתח דבריו, התייחס המבקר לשחרורם ממעצר של מחבלים השבוע, ובתוכם מנהל בית החולים שיפא. 

"לפי גורמי הביטחון בבית החולים שיפא התבצעו פשעים חמורים", אמר המבקר. "מטבע הדברים מנהל בית החולים, שנתפס על ידי צה"ל בחודש נובמבר, נושא באחריות. שחרורו השבוע, לצד שחרור מחבלים נוספים, לווה בחילופי האשמות בין שרים בדרג המדיני ובינם לבין בכירים במערכת הביטחון".

המבקר הוסיף כי "השיח בין גורמים מדיניים וביטחוניים שמתקיים בנושא מעלה חשש כי לא נעשתה עבודה סדורה שבחנה את כלל ההיבטים של השחרור".

"על כן בכוונתי לבקש מראש הממשלה את התחקירים שיונחו על שולחנו בעניין שחרור המחבלים. לאחר שנעיין בתחקירים נבדוק את הצורך להיכנס לביקורת בנושא. חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה שורשית בהליכי קבלת החלטות בעניינים ביטחוניים".

מנהל בית החולים שיפא בית החולים שיפא מתניהו אנגלמן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד