כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"להטיל סנקציות"

טיקטוק נגד מדינת ישראל: מסירה תכנים עם המילים 'יחד ננצח'

רשת טיקטוק מסרבת להעלות תכנים ממומנים של משרדי הממשלה, קמפיינים שנושאים את הסלוגן 'יחד ננצח' ופרסומים שמכילים סממנים של מדינת ישראל

טיקטוק נגד מדינת ישראל: מסירה תכנים עם המילים 'יחד ננצח'
טיקטוק צילום: בחדרי חרדים

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות התכנסה היום (שלישי) לדיון בנושא תוכניות הממשלה למאבק באנטישמיות ברשתות החברתיות- תקציב ופעילות.

מאז שפרצה המלחמה ב- 07.10, משרדי הממשלה השונים משקיעים סכומים גדולים של כסף ביצירת קמפיינים להסברה ישראלית ברשתות החברתיות באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ). במהלך הדיונים טענו המשרדים השונים כי התכנים הממומנים שלהם מוסרים בחלק מהרשתות מכיוון שהם נושאים סממנים של מדינת ישראל.

מוריה שלום, מנכ"לית לשכת הפרסום הממשלתית: "לפ"מ הוא גורם מבצע של כל משרדי הממשלה לגבי פרסומים. רשת טיק טוק הסירה תכנים שהיו תחת הסלוגן 'יחד ננצח' בליווי של סמל המדינה. העלנו סרטון לטיקטוק שעוסק במלחמה ולאחר 3 דקות הוא ירד בשל המדיניות של הרשת החברתית הזאת. במהלך המלחמה קיבלנו פניות מגופים אזרחיים שנתקלו אף הם בהסרת תכנים ברשתות וביקשו שנסייע להם".

pexelsאילוסטרציהצילום: pexels

חגית כהן, מנהלת אגף פרסום, שיווק ויח"צ במשרד החינוך אמרה: "רשת טיקטוק מסירה לנו כל תוכן של קמפיינים שנמצאים בו סממנים של מדינת ישראל. מתחילת המלחמה משרד החינוך פרסם בהיקף של 10 מיליון שקלים, מתוך התקציב 40% הלך לפרסום ברשתות החברתיות. הפרסומים שלנו היו פנימיים בתוך ישראל ויש לנו גם קמפיינים בינלאומיים בהובלה של בני נוער".

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות אמר: "ביקשתי מהממשלה ליישם חקיקה שתאפשר לה להפעיל סנקציות על רשתות חברתיות להסרת תכנים אנטישמיים. לצערי הרב הממשלה לא עוסקת בזה. הרשתות החברתיות נמצאות בג'ונגל פרוץ לחלוטין ופועלות רק מתוך רצון טוב. הרשתות החברתיות בחרו שלא להגיע לדיון הנוכחי מכיוון שהן לא מעוניינת לקבל ביקורת מטעם הכנסת. בצורה שבה ישראל נוהגת היום, אין אפשרות להילחם בתכנים אנטישמיים ברשתות. תכנים אנטישמיים מובילים לפעולות אנטישמיות ברחבי העולם. המערכות להסרת תכנים אנטישמיים ברשתות עובדת בצורה לא מספיק יעילה".

רון ברומר, ראש אגף יוזמות במשרד התפוצות: "מאז תחילת המלחמה פעלנו להפצה של תכנים ברשתות החברתיות ונתקלנו בהסרה של תכנים מכיוון שהם היו מלווים בסמלי המדינה. מתחילת המלחמה הוצאנו למעלה מ- 23 מיליון שקלים לפרסום ברשתות החברתיות. אנחנו עובדים עם עשרות גופים בחברה האזרחית שעסוקים במאבק באנטישמיות. פרסום של ארגונים אזרחיים ברשתות החברתיות יעיל יותר מאשר משרדי הממשלה".

ד"ר רחלי ברץ, ההסתדרות הציונית העולמית אמרה: "יש הרבה מאוד עמודי תוכן ממומנים כנגד יהדות התפוצות. המלחמה מתנהלת לא רק כנגד אזרחי ישראל אלא כנגד כל היהודים ברחבי העולם. נדרש להקים גוף חוץ ממשלתי שיפעל ליצירת קמפיינים משני תודעה ברחבי העולם ללא החותמת של ממשלת ישראל".

יו"ר הוועדה ח"כ פורר סיכם את הדיון: "אני פונה לממשלה שתייצר חקיקה שתאפשר להטיל סנקציות על הרשתות החברתיות בדרך להסרת תכנים אנטישמיים וגזעניים כלפי ישראל. ישראל צריכה לאמץ את החקיקה האירופית בכל מה שקשור להטלת סנקציות על הרשתות החברתיות. הגשתי הצעת חוק שעולה לוועדת שרים שיכולה להעניק לממשלה את הכלים הנכונים להילחם באנטישמיות ברשתות החברתיות ואני מבקש מכל חברי הכנסת לתמוך בהצעה הזאת".

טיקטוק מדינת ישראל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד