כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024

בשורה: המערכת המתקדמת "הלבלב המלאכותי" זמינה בכל קופות החולים

לאחר מאמצים רבים שהתקיימו בחודשים האחרונים מול קופות החולים מערכת MiniMed™️ 780G של חברת מדטרוניק זמינה בכל קופות החולים למסיימי האחריות • בסל האחרון ההתוויה הורחבה בסל לגילאי 18-40 • הבשורה כעת עם ההודעה של קופת החולים כללית כי גם היא תעניק את הזכאות ללקוחותיה

בשורה: המערכת המתקדמת "הלבלב המלאכותי" זמינה בכל קופות החולים
הלבלב המלאכותי צילום: באדיבות המצלם

בוועדת סל התרופות אישרו להרחיב את המימון למערכת ההיברידית האוטומטית לניטור סוכר רציף והזלפת אינסולין מותאמת אישית במעגל סגור לחולי סוכרת מסוג 1 בני 18 עד 40 (כולל) המשתמשים באינסולין מזה לפחות שישה חודשים וזכאים למשאבת אינסולין וניטור סוכר רציף, זאת בנוסף לגילאי 7-18 שנכנסו בסל התרופות הקודם. 

תחילת ההתוויה נדחתה לחודש ספטמבר אולם כלל קופות החולים וכעת גם קופת החולים כללית אישרו את הקדמתה למסיימי האחריות למען צורכי החולה והתחשבות בקהל המטופלים. הבשורה הגדולה שכעת חולי הסוכרת מכלל הקופות החולים העומדים בתנאי הסל יוכלו לבקש את המערכת והחל מה- 15 לספטמבר יוכלו להגיש בקשה למערכת ללא תלות או לתקופת האחריות של המערכות הנוכחיות שלהם.

המערכת מבוססת על ניטור סוכר רציף ומשאבת אינסולין שמהווים יחדיו יחידה עצמאית המקבלת החלטות טיפול לאורך כל שעות היממה בכל 5 דקות. מניתוח תוצאות של סוכרתיים המשתמשים בה עולה, כי איזון הסוכרים שלהם השתנה לטובה באופן משמעותי, איזון הסוכרת מפחית באופן משמעותי את הסיכון לפיתוח סיבוכי סוכרת.

על פי החלטת וועדת סל הבריאות כל מטופלי סוכרת מסוג 1 עד גיל 40 (כולל) זכאים לקבלת מערכת 'לבלב מלאכותי' היברידית במסגרת סל הבריאות, אולם בשל אילוצים תקציביים ואחרים, נדחה יישום ההחלטה עד לחודש ספטמבר.

רבים מהרופאים טוענים שכיום הטיפול המיטבי בסוכרת סוג 1 הוא טכנולוגי. יכולתם של המטופלים לאזן את רמת הסוכר עולה בהתאם לשימוש במערכת, כשהתוצאות מהעולם מראות את השינוי במגמת האיזון אצל כלל המטופלים המשתמשים במערכת בזכות האלגוריתם שנועד לאזן את המטופלים בפחות מאמץ.
 
הרב אברהם דיקמן יו"ר עמותת בריאות וחיים טובים שהיה שותף ופעיל במאבק ארוך מול ועדות סל הבריאות בשנים האחרונות בירך על המהלך: "במציאות הקיימת, הייתי מצפה מכל קופת חולים שיודעת פרק בהתנהלות כלכלית, להטמיע את המערכות הללו, ולו בשל היעילות הכלכלית שבהן. צריך לזכור שמעבר לתועלת הרפואית לסוכרתיים שמנהלים עם המערכת אורח חיים בריא ומאוזן יותר, סוכרתי מאוזן חוסך משאבים רבים לקופה, ובסופו של יום, ההוצאה על המערכות הללו מוחזרת לקופה בריבית דריבית".

סוכרת לבלב מלאכותי סל התרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד