כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"גורמים עלומי שם"

נתניהו נגד הפרסום בניו יורק טיימס: "לא נכנעים לרוחות תבוסה"

"אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם", אומר נתניהו בסרטון שפרסם, "אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית: זה לא יקרה" | דובר צה"ל: "נמשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה, לצד המשך קידום המוכנות למלחמה בצפון"

נתניהו נגד הפרסום בניו יורק טיימס: "לא נכנעים לרוחות תבוסה"
נתניהו במליאת הכנסת צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לפני זמן קצר לפרסום היום (שלישי) בניו יורק טיימס שמצטט בכירי צבא שאומרים כי הם מעוניינים להגיע להפסקת אש עם חמאס במסגרתה ישוחררו חטופים והצבא יערך למלחמה בצפון.

"גורמים עלומי שם מתדרכים היום את ה'ניו יורק טיימס'. הם אומרים לו שישראל תהיה מוכנה לסיים את המלחמה לפני השגת כל מטרותיה", אומר נתניהו.

נתניהו מגיב לפרסום בניו יורק טיימס צילום: לשכת רה"מ

"אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית: זה לא יקרה. אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר שנשיג את כל מטרותיה, לרבות חיסול החמאס ושחרור כל חטופינו.

הדרג המדיני הגדיר לצה"ל את המטרות הללו, ולצה"ל יש את כל האמצעים כדי להשיגן. אנחנו לא נכנעים לרוחות תבוסה לא ב'ניו יורק טיימס' ולא בשום מקום אחר. אנחנו חדורים ברוח הניצחון".

בניו יורק טיימס פורסם מפי שישה גורמי ביטחון בהווה ובעבר ששוחחו עם העיתון כי לדעתם הפסקת אש תהיה הדרך הטובה ביותר לשחרר החטופים שעדיין מוחזקים מתים או חיים ברצועה. הבכירים חושבים כי החיילים צריכים זמן להתאושש במקרה שתפרוץ מלחמה עם חיזבאללה.

אייל חולתה, היועץ לביטחון לאומי לשעבר אמר לעיתון, כי "אם נגרר למלחמה גדולה יותר, יש לנו מספיק משאבים וכוח אדם. אבל אנחנו רוצים לעשות את זה בתנאים הכי טובים שאנחנו יכולים. וכרגע אין לנו את התנאים הכי טובים".

דובר צה"ל פרסם תגובה לפרסום: "צה"ל נחוש להמשיך להילחם להשגת מטרות המלחמה להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת החטופים והחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בביטחון. 

עד כה נרשמו הישגים משמעותיים בלחימה בעזה, צה"ל ימשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה, לצד המשך קידום המוכנות למלחמה בצפון ומאמץ הגנה בכל הגבולות".

מלחמת חרבות ברזל ניו יורק טיימס עזה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד