כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
עין לא נותרה ייבשה

13 שנה אחרי - בארגון הבעלזאי "צהר" קיימו פדיון הבן לנער המתחזק

כזה סיפור לא קורה מידי יום: אמא לנער בן 13 שהתקרבה לדת באמצעות ארגון קירוב הרחוקים "צהר" של חסידות בעלזא החליטה לערוך לבנה את מצוות פדיון הבן • עין לא נותרה יבשה בשעת המעמד המרגש כאשר האם הודתה בחום לראשי הארגון • המקרה המרגש התרחש במסגרת הפעילות הענפה של הארגון במלונות המפונים בצפון

13 שנה אחרי - בארגון הבעלזאי "צהר" קיימו פדיון הבן לנער המתחזק
פדיון הבן בצהר צילום: באדיבות המצלם

ראשי ארגון קירוב הרחוקים "צהר" של חסידות בעלזא, ערכו באחרונה טקס מיוחד ומרגש, במסגרתו ערכו את מעמד פידיון הבן לנער בן שלוש עשרה, זאת לאחר שאמו שהתקרבה לדת באמצעות הארגון ביקשה לפדות אותו, שכן עד היום הוא לא נפדה כדת וכדין.

המעמד היה מרגש במיוחד, כאשר בארגון "צהר" המפעילים תכניות חיזוק וקירוב למפונים במלונות רבים בעיר טבריה, קיימו את הטקס במלון "ציפורי" בעיר, לשם הגיעו מכרים, ידידים ובני משפחה שלא הפסיקו להתרגש.

עין לא נותרה יבשה שעה שהנער נפדה כדת וכדין על ידי כהן מיוחס אשר ברכו בברכה הנהוגה לומר בשעת הפידיון - ברכת הכהנים. בטקס השתתפו גם ראשי הארגון  ומנהל הפרוייקט הייחודי בצפון הרב אילן שמש, הרב מאיר גולד מרכז פעילות "צוהר לנוער" במלונות, שדאגו לקיום המעמד בצורה הטובה ביותר.

יצוין כי טקס פידיון הבן הינו חלק זעיר מהפעילות העניפה של הארגון במלונות המפונים הצפון, כאשר מאז הטבח הנורא בשבת שמחת תורה, יוצאים מתנדבי הארגון למלונות המפונים ומסייעים להם רבות הן בפן הרוחני והן גם בפן הגשמי. מעמד זה יצא לדרך במסגרת הליווי וההכנה של הנער לבר מצוה, כאשר האמא נזכרה וסיפרה לפעיל שבנה הוא בכור ואז כשנשאלה על "פידיון הבן", ואז נזכרה ונזעקה שלא ערכו לבנה פידיון הבן וביקשה לפדות את בנה כדת וכדין.

ארגון קירוב הרחוקים "צהר" הוקם לפני כשלושים שנה, ע"י כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א אשר שם את עיניו וליבו על פעילות הארגון באופן תמידי. בארגון מקיימים פעילויות יוצאות דופן ומגוון אירועים חוגי בית וסמינרים לצורך קירוב הרחוקים.

כך לדוגמא, רק בעיר טבריה מחזיקה הארגון בשיתופי פעולה עם חמישה עשר מלונות באיזור לצורך קיום אירועים, שבתות, הרצאות וסמינרים למפונים מהצפון ומהדרום. בסיעתא דשמיא עד היום זכו בארגון לקרב המונים המונים והיד עוד נטויה.

"המקרה שהתרחש באחרונה עם פידיון הבן, הוא תוצאה ישירה של פעילות הקירוב שאנו עושים בארגון", אמר אחד מראשי הארגון, "האמא התקרבה לדת באמצעות הארגון ואז נזכרה שלמעשה לא פדתה את בנה כדין. זה היה בהחלט מעמד מרגש ומיוחד. אנו נתקלים במקרים רבים שכאלה ואנו כאן בכדי להמשיך בעזרת ה' במשימה הקדושה הזו"

בעלזא צהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד