כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
הח"כ נרתם לסייע

חשש לעתידה של השחיטה היהודית בקנדה: הקהילות קוראות לסיוע

לאור ניסיון לבטל את השחיטה הכשרה בקנדה, בקהילות היהודיות פנו ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אייכלר, וביקשו ממנו לטפל בנושא. התופעה שהתפתחה באירופה מנסה להתפשט לאמריקה ולקנדה

חשש לעתידה של השחיטה היהודית בקנדה: הקהילות קוראות לסיוע
אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

בשבועות האחרונים החלו ארגונים שונים בקנדה להציק ולנסות לפגוע בשחיטה הכשרה, והקהילות היהודיות לא מחכים שיהיה מאוחר מדי והחלו בפעילות למנוע את הדבר שיכול לגרום לנזק גדול ליהודים.

בכירים בקהילות היהודיות בקנדה פנו בדחיפות ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר שמרבה לסייע לקהילות יהודיות בעולם שמתמודדות על התנכלות אנטישמית, וביקשו ממנו לטפל בנושא, במכתב ששלח לשר החקלאות אבי דיכטר, הסביר ח"כ אייכלר את המצב וביקש לסייע בדחיפות בעניין.

באדיבות המצלםהמכתב על השחיטה הכשרה בקנדהצילום: באדיבות המצלם

במכתב נאמר: "בשנים האחרונות ישנה תופעה עולמית ששורשיה נטועים באידאולוגיה אנטישמית, המבקשת לאסור את השחיטה היהודית המסורתית. תופעה זו שהתפתחה באירופה, ניסתה להתפשט לאמריקה ולקנדה, עד כה בסייעתא דשמיא ללא הצלחה" כתב אייכלר.

חבר הכנסת אייכלר הוסיף: "השלטונות המקומיים רוצים לחייב את השחיטה היהודית המקומית, בכללים הנדרשים על פי משרד החקלאות הישראלי. דא עקא, שמשרד החקלאות הישראלי יודע אלו כללים ניתן לרכך בשעת הצורך, כדי לאפשר שחיטה יהודית על פי כל כללי ההלכה. זה חסר היגיון, ומסוכן מאוד לעתידה של השחיטה היהודית להעתיק את דרישות המשרד למדינה אחרת, באשר ואין להם יכולת להבחין בין עיקר לטפל".

ח"כ אייכלר ציין: "ביודעי את מחויבותך העמוקה למסורת היהודית, אבקשך להיכנס לעובי הקורה בהקדם ולבחון את האופציה היעילה והמהירה ביותר על מנת למנוע אפשרות של גופים אנטישמיים בינלאומיים, לתלות את התנכלותם במסמך של משרדי הממשלה הישראליים".

שחיטה כשרה קנדה ישראל אייכלר אבי דיכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד