כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
מסע בלתי נתפס

המשפחה נמלטה מצפון קוריאה בסירה רעועה בים הפתוח

צפון קוריאה, היא כבר מזמן אחת המדינות המבודדות והמדכאות בעולם, מקום נורא לחיות בו אך מקום קשה ביותר להימלט ממנו. אך משפחה אחת עשתה את הבלתי יאומן והצליחה להימלט לדרום

המשפחה נמלטה מצפון קוריאה בסירה רעועה בים הפתוח
אילוסטרציה צילום: unsplash

כמעט אף אחד לא הצליח לברוח מקוריאה הצפונית בארבע השנים האחרונות, מאז המנהיג קים ג'ונג און סגר את הגבול עם סין בימים הראשונים של מגיפת הקורונה. אבל קאנג ג'יו-רין ואמה, דודתה וידיד של המשפחה היו בין הבודדים שהצליחו לברוח. לשם כך הם השתמשו בנתיב מסוכן שהיה כמעט האפשרות המילוט היחידה, דרך הים.

לילה אחד באוקטובר האחרון עלו הארבעה על סירת עץ רעועה של קאנג - עם מערכת שאיבה לחילוץ המים ויצאו לכיוון דרום קוריאה, הם ידעו שאם הם לא מגיעים לדרום, גזר הדין יהיה מוות.

"הייתי מוכנה למות, אז לא פחדתי", אמרה קאנג, כיום בת 23. "היינו צריכים לנצל את ההזדמנות הטובה ביותר".

קאנג ואמה, קים מיונג-סוק, סיפרו ל"וושינגטון פוסט" על חייהם בתקופת הקורונה ועל החלטתן לברוח דרך הים, וחשפו כיצד השתנתה צפון קוריאה בארבע השנים האחרונות. הנשים שינו את שמותיהן לאחר שהגיעו לדרום קוריאה מכיוון שהן נמלטו ורצו להגן על בני המשפחה שנשארו בצפון.

צפון קוריאה, המנוהלת על ידי משטר נוראי כמעט שמונה עשורים, היא כבר מזמן אחת המדינות המבודדות והמדכאות בעולם, מקום נורא לחיות בו אך מקום קשה ביותר להימלט ממנו.

קאנג ואמה שמעו על משפחות אחרות שנמלטו על סירות. רק כשהן הגיעו לדרום קוריאה הן הבינו שאף אחת מהמשפחות האלה לא הצליחה להישאר בחיים. אם הנמלטים מסתכנים בפטרולים דרום קוריאנים שיחשבו שהם עוינים ועלולים לירות עליהם.

המשפחה קנתה סירה קונה והחלה לדוג, אך קאנג תמיד ידעה שהסירה יכולה לעזור לה לברוח יום אחד. היא התחילה לתכנן ברצינות את הבריחה שלה, והוציאה לפועל את תוכניתה בערב ה-22 באוקטובר 2023.

בהכנות למסע, הם ארזו מים, אטריות מיובשות, לחם, אורז, הם החליטו לא לחזור בשום מצב לצפון, ויהי מה.

לאחר ששטו כשעתיים, הם הבחינו בספינת סיור צפון קוריאנית שפונה לעברם. קים, שניחמה את אחותה אמרה שכל מה שהיא יכולה לעשות זה להתפלל לשרוד: "קיוויתי שהשמים לא שלחו אותנו למסע הזה רק כדי למות".

לא ברור מדוע ספינת הסיור לא יירטה אותם. ברגע שהם הגיעו לגבול הימי, סירת הסיור חזרה צפונה, אמרו.

השעה הייתה בערך 7 בבוקר ב-24 באוקטובר כאשר הדייג לים ג'אי-גיל הבחין בסירה של קאנג. הוא שמע אזהרות במשדר הרדיו שספינות של המשטר הצפון קוריאני מחפשות סירה, ומיד ידע שזאת הסירה שהצפון רדף אחריה.

הארבעה עלו על הסירה של לים שסיפר כי הסירה של הנמלטים מתאימה "למגרש הגרוטאות", הם חיכו למשמר החופים הדרום קוריאני. לים נתן להם סיגריות ומים. קאנג אמרה שהם לקחו את הסיגריות, כי הם רצו לחוות את הטעם של סיגריות דרום קוריאניות.

צפון קוריאה דרום קוריאה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד