כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
משבר אמון חריף

דיווח: קצינים בכירים בצה"ל מעוניינים בהפסקת אש עם חמאס

"משבר אמון חריף": בניו יורק טיימס מתפרסם כי בכירים בצה"ל מעוניינים להגיע להפסקת אש עם חמאס גם למקרה שתפרוץ מלחמה גדולה יותר בלבנון. דובר צה"ל הגיב לפרסום: "צה"ל ימשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה"

דיווח: קצינים בכירים בצה"ל מעוניינים בהפסקת אש עם חמאס
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב וסיור בעזה צילום: דובר צה"ל

קצינים בכירים בצה"ל מעוניינים להגיע לפסקת אש בעזה גם אם היא תשאיר את חמאס בשלטון לעת עתה - דבר שיגדיל את הקרע בין הצבא לראש הממשלה נתניהו, שמתנגד להפסקת אש שתאפשר לחמאס לשרוד במלחמה.

הקצינים חושבים כי הפסקת אש תהיה הדרך הטובה ביותר לשחרר החטופים שעדיין מוחזקים מתים או חיים ברצועה, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס' מפי שישה גורמי ביטחון בהווה ובעבר. הבכירים חושבים כי החיילים צריכים זמן להתאושש במקרה שתפרוץ מלחמה עם חיזבאללה.

ראש הממשלה נתניהו בהתייחסות לפרסום בניו יורק טיימס: "אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית: זה לא יקרה".

דובר צה"ל פרסם תגובה לפרסום: "צה"ל נחוש להמשיך להילחם להשגת מטרות המלחמה להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת החטופים והחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בביטחון. 

עד כה נרשמו הישגים משמעותיים בלחימה בעזה, צה"ל ימשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה, לצד המשך קידום המוכנות למלחמה בצפון ומאמץ הגנה בכל הגבולות".

בעיתון נכתב כי הפסקת אש עם חמאס עשויה גם להקל על השגת הסכם עם חיזבאללה, לדברי הגורמים, שרובם דיברו בעילום שם. חיזבאללה הודיע ​​כי ימשיך לפגוע לטווח את הצפון עד שישראל תפסיק את הלחימה ברצועת עזה.

העיתון מציין כי "נתניהו חושש מהפוגה שתשאיר את חמאס בשלטון, כי התוצאה הזו עלולה למוטט את הקואליציה שלו, שחלקים ממנה אמרו שהם יתפטרו אם המלחמה תסתיים כשחמאס עדיין בשלטון".

על פי הדיווח, כמה אלפי מחבלי חמאס מסתתרים במנהרות של עזה, שומרים על מאגרי נשק, דלק, מזון וחטופים.

יש ירידה בהתייצבות של חיילי מילואים

כמעט תשעה חודשים לתוך מלחמה שישראל לא התכוננה לה, לצה"ל חסרים חלקי חילוף, אמצעי לחימה, מוטיבציה ואפילו חיילים, אמרו הגורמים.

יש ירידה בהתייצבות של חיילי מילואים, כך לפי ארבעה גורמים צבאיים. החיילים מגלים חוסר אמון במפקדיהם, יש משבר אמון בהנהגה הצבאית שמונע בין השאר בשל כישלונה למנוע את התקיפה בשבעה באוקטובר, כך לפי חמישה קצינים.

לפחות חלק מהטנקים בעזה אינם עמוסים במלוא הקיבולת של הפגזים שהם בדרך כלל נושאים, הצבא מנסה לשמור מלאי למקרה שאכן תפרוץ מלחמה גדולה עם חיזבאללה, לדברי מספר קצינים הפגזים אוזלים. לצבא חסרים גם חלקי חילוף לטנקים, לדחפורים צבאיים ולכלי רכב משוריינים.

כל הקצינים, כמו גם מר חולתה, אמרו שלישראל יש די והותר אמצעי לחימה כדי להילחם בלבנון אם היא מאמינה שאין לה ברירה.

אייל חולתה, היועץ לביטחון לאומי לשעבר אמר לעיתון, כי "אם נגרר למלחמה גדולה יותר, יש לנו מספיק משאבים וכוח אדם. אבל אנחנו רוצים לעשות את זה בתנאים הכי טובים שאנחנו יכולים. וכרגע אין לנו את התנאים הכי טובים".

ניו יורק טיימס מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד