כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
ברוך דיין האמת

המחנך הדגול מחיפה: רבי יצחק אייזיק נשרי ז"ל הלך לעולמו

רבי יצחק אייזיק נשרי זצ"ל ששימש עשרות בשנים מנהל בית הספר החינוך העצמאי בעכו וחינך את ילדי ישראל במשך יובל שנים הלך לעולמו בבית החולים רמב"ם והוא בן 81 בפטירתו. הלוויתו היום מחיפה לירושלים

המחנך הדגול מחיפה: רבי יצחק אייזיק נשרי ז"ל הלך לעולמו
הרב יצחק אייזיק נשרי זצ"ל צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

ברוך דיין האמת: מבית החולים רמב"ם בחיפה מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של המחנך הנודע הרב רבי יצחק אייזיק נשרי זצ"ל, ששימש עשרות בשנים מנהל בית הספר החינוך העצמאי בעכו, והוא בן 81.

בשבת האחרונה לא חש בטוב והתברר כי עבר אירוע מוחי. הוא פונה לבית החולים שם נלחמו הרופאים על חייו ולמגינת כל לב השיב את נשמתו ליוצרה. 

המנוח זצ"ל נולד ברומניה בי"ז כסלו תש"ג לאביו רבי אלימלך ז"ל ולאמו מרת איטה ע"ה. היה נכדו חביבו של סבו גאב"ד טורדא הגאון רבי יוסף אדלר זצ"ל. 

יחד עם רעייתו בנה את ביתו בעיר חיפה שם היה מראשוני בני הקהילה החרדית במקום, הוא היה הגבאי של בית הכנסת צא"י ברחוב ביתר. כמו כן היה בעל תפילה נדיר שהנעים בקולו. 

שימש כמחנך במשך שנים רבות בתלמוד תורה 'זכרון מאיר' בו חינך את ילדי ישראל. 

יחד עם הרב מאיר כץ זצ"ל הקים בעשר אצבעותיו את בית הספר לקירוב בעכו שם היה ממקורביו של רב העיר הגאון הצדיק רבי שלום לופס זצ"ל. 

במשך עשרות בשנים מנהל בית הספר של החינוך העצמאי בעכו, ומרכז השתלמויות ארצי מטעם החינוך העצמאי. במשך יובל שנים חינך את ילדי ישראל במסירות ובאהבה. 

היה איש חסד שאהב תורה ולומדיה ותמך בלומדי תורה, טרח ויגע באופן מיוחד בגמילות חסדים וביקור חולים לשמח לבבות נשברים. 

בחודש שבט האחרון שיכל את חתנו הרב הגאון הצדיק ר' יחזקאל (חצק'ל) כהן זצ"ל, מוותיקי הקהילה החרדית בחיפה שהקים עולה של תורה בעיר.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, אחד מבניו מגיד המישרים הרב חיים אהרן נשרי מחבר ספרי ה'חפץ חיים' ועוד ספרים. 

הערב, הייתה אמורה להיערך שמחת האירוסין של נכדתו, ובשבוע הבא חתונת נכדתו. 

מסע הלוויה היום (שלישי) בשעה 14:00 מביתו רחוב חרמון 6 בחיפה ובשעה 17:30 מבית ההלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חיפה הרב יצחק אייזיק נשרי עכו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד