כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
מלחמת אוקראינה רוסיה

קצינים בכירים לרבה של קייב: "התמיכה הרוחנית תורמת לביצוע משימות לחימה"

במסגרת קורס הכשרה לקציני דת בכירים בצבא האוקראיני, העניקו המשתתפים לרבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ תעודת הוקרה על תרומתו לכוחות הביטחון באוקראינה

קצינים בכירים לרבה של קייב: "התמיכה הרוחנית תורמת לביצוע משימות לחימה"
קורס הכשרה לקציני דת בכירים בצבא האוקראיני צילום: באדיבות המצלם

קבוצת קציני דת וקצינים בכירים בצבא האוקראיני ביקרה השבוע בקהילה היהודית בקייב, קהילת JCC בית מנחם. במהלך הביקור נפגשו הקצינים עם רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ, שוחחו איתו ושמעו ממנו הרצאה בנושאים שונים הקשורים ליהדות ולחיי צבא.

הקצינים שהשתתפו במפגש כחלק מההכשרה מקצועית, הגיעו מכל יחידות הצבא האוקראיני, וחלקם בדרגות קצונה בכירות.

במהלך ההרצאה התמקד הרב מרקוביץ בנושאים כמו זהות יהודית בשעת מלחמה, ערכים יהודיים, אתגרים רוחניים וחברתיים העומדים בפני חיילים יהודיים, ועמדת היהדות בנוגע לסוגיות רלוונטיות לחיי מלחמה וצבא. בנוסף שוחח הרב מרקוביץ' עם הקצינים על היחס והמענה שהצבא האוקראיני נותן לחיילים יהודים בכל הגזרות.

בסיום הביקור העניקו הקצינים תעודת הוקרה לרב מרקוביץ על תרומתו החשובה לכוחות הביטחון של אוקראינה בכלל ולחיילים יהודים המשרתים בצבא בפרט. בתעודת ההוקרה, מטעם מוסד ההכשרה הגבוה בצבא האוקראיני, נכתב כי ההוקרה מוענקת לרב על "התמיכה הרוחנית התורמת לביצוע באיכות גבוהה של משימות לחימה על הגנת אוקראינה".

הביקור נערך כחלק מהקשר השוטף בין הקהילה היהודית בקייב לצבא האוקראיני. הרב מרקוביץ ידוע בפעילותו הענפה למען החיילים היהודיים, והוא זוכה להערכה רבה הן מצד בכירים בממשל ובגופי הביטחון האוקראינים.

מלחמת אוקראינה רוסיה קציני דת הרב יונתן מרקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד