כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
"מוות מיותר"

קושי ראייתי הוביל להסדר: 16 שנות מאסר לרוצח יורי וולקוב

בדעת רוב השופטים קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון המקל אליו הגיעו מזרחי והפרקליטות בשל קושי ראייתי. בנוסף למאסר, מזרחי יפצה את משפחת וולקוב ב-180 אלף שקלים וישלם קנס של 30 אלף שקלים

קושי ראייתי הוביל להסדר: 16 שנות מאסר לרוצח יורי וולקוב
רצח יורי וולקוב צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 16 שנות מאסר על עדי מזרחי, שהורשע ברצח באדישות של יורי וולקוב ז"ל בחולון, לעיני אשתו. 

בדעת רוב השופטים קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון המקל אליו הגיעו מזרחי והפרקליטות. בנוסף למאסר, מזרחי יפצה את משפחת וולקוב ב-180 אלף שקלים וישלם קנס של 30 אלף שקלים.

על פי כתב האישום המקורי, בתאריך 23.11.22 צעדו המנוח ובת זוגתו ילנה באחד מהרחובות הראשיים בחולון. בעודם חוצים מעבר חצייה באור ירוק, הגיע מזרחי למקום רכוב על אופנוע במהירות גבוהה, נסע על מעבר החציה ונעצר לאחריו, זאת למרות שבכיוון נסיעתו היה רמזור אדום. משהבחינה ילנה, כי מזרחי רכב על האופנוע באופן המסכן הולכי רגל, צילמה אותו באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי וביקשה להמשיך בדרכה, כשבשלב זה נפרדה גם מהמנוח שפנה לכיוון אחר.

מזרחי, שהבחין שצולם על ידי ילנה, נסע בעקבותיה ומשהתקרב אליה, חסם את דרכה ודרש ממנה באופן מאיים שתמחק את התמונה שצילמה. בשלב זה, הבחין המנוח במתרחש הגיע למקום ושאל את מזרחי "מה קרה? מה קרה?". המנוח נעמד בין ילנה למזרחי, שב ושאל אותו: "מה אתה רוצה?" וביקש ממנו להמשיך לנסוע. 

בתגובה שלף מזרחי מבין בגדיו חפץ חד ודקר עמו את המנוח בליבו בכוונה להמיתו. מיד לאחר מכן, נמלט מזרחי מהמקום כשהוא רוכב על אופנועו במהירות. בעקבות האירוע המנוח צעד מספר צעדים, התמוטט על אי תנועה והובהל לבית חולים תוך מאמצי החייאה. כעבור כשעה נקבע מותו של המנוח כתוצאה מהלם בעקבות פצע דקירה בלב.

בנוסף, זמן קצר לאחר המלטות מזרחי מהמקום הוא פעל להשמדת הראיות. בין היתר, העלים את החפץ החד עמו ביצע את הרצח. מזרחי, תושב תל אביב בן 25 נעצר על ידי המשטרה יום למחרת שנמלט מהזירה.
בתום הליך גישור שניהלו מזרחי והפרקליטות, הסכימה המדינה להסתפק בסעיף 'רצח באדישות', העבירה השניה בחומרתה בעבירות ההמתה, וזאת בשל קושי להוכיח שהדקירה גרמה למותו של וולקוב, קושי שנגרם עקב הטיפול הרפואי בנרצח. 

הפרקליטות אמרה לבית המשפט כי בוצעו השלמות חקירה מאוחרות, על מנת להגיע לחקר האמת ולהציג תמונה ראייתית מהימנה, אך גם לאחריהן נותר קושי ראייתי ממשי, אשר הוביל את הצדדים לשקלל את סיכוניהם ולגבש את הסדר הטיעון. הובהר כי ההסדר הוצג לבני משפחת המנוח והתקבל אישורם. בשבוע שעבר הורשע מזרחי, על פי הודאתו, במסגרת הסדר הטיעון. 

השופט יוסף יוסי טופף, שכתב את החלק העיקרי של גזר הדין, כתב: "עבירת הרצח שבה הורשע הנאשם, בשל מעשיו המפורטים לעיל, הינה מהחמורות בספר החוקים, שנייה במדרג החומרה ביחס לעבירת רצח בנסיבות מחמירות. לשיטתי, אילו הנאשם היה מורשע באותה עבירה, בנסיבות ביצועה, שלא במסגרת הסדר טיעון, היה מקום להטיל עליו עונש חמור מזה שהוצע על ידי הצדדים".

השופט עודד מאור, שסבר שאין לקבל את הסדר הטיעון, כתב בגזר הדין: "איני יכול לאמץ את הסדר הטיעון שהוצג. לטעמי זהו המקרה הנדיר והחריג המצדיק, שלא לומר המחייב, סטייה ממנו. 

השופט ציין כי "עובדות כתב האישום המתוקן, שהנאשם הודה בהן, מלמדות על הקלוּת הבלתי נסבלת של נטילת חיי אדם. ככה סתם רצח הנאשם עובר אורח תמים שכל חטאו היה שביקש להגן על זוגתו מפני בריון רחוב. הנאשם דקר את המנוח בחזה והיה מודע לאפשרות גרימת המוות. הנאשם היה שווה נפש לכך, ומיד לאחר מכן נמלט מהמקום. אירוע אומלל שסופו מוות מיותר בידי אדם אלים ומסוכן.

עוד כתב השופט מאור: "במקרה זה הפער הניכר בין העונש הראוי ובין העונש המוסכם פוגע פגיעה אנושה באינטרס הציבורי, וזהו המקרה שבו האינטרס המצדיק סטייה מההסדר גובר על האינטרס שבקיומו של ההסדר". מאור דרש להטיל על מזרחי עונש של של 20 שנות מאסר בפועל.

עם זאת, כאמור בדעת רוב קיבלו השופטים את הסדר הטיעון וגזרו על מזרחי 16 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצויים למשפחה וקנס כספי. 

רצח יורי וולקוב בית משפט רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד