כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
באישור גלנט

זעם במערכת הפוליטית על עבודות החשמל בעזה: "נפלנו על הראש"

התוכנית לפריסת כבלי החשמל, אושרה על ידי הדרג המדיני, אולם טרם מומשה ועוד לא החלה הזרמת חשמל בפועל | לעת עתה, חברת חשמל בעזה החלה בתיקון תשתיות בתיאום עם ישראל לקראת חידוש אספקת החשמל בעזה | חברי הכנסת זעמו | תיעוד

זעם במערכת הפוליטית על עבודות החשמל בעזה: "נפלנו על הראש"
תיקון החשמל בעזה צילום: צילום מסך

 לראשונה מתחילת המלחמה, לאחר שחברת החשמל בעזה פרסה כבלי חשמל בדרך סלאח א-דין כדי להפעיל את תחנת הביוב והתפלת המים במערב דיר אל-בלח ישירות מהחשמל הישראלי, התגובות לא אחרו לבוא.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ צייץ ברשת X: "נפלנו על הראש לגמרי. במו ידינו אנחנו משקמים את עזה. לפני פירוז. ובעיקר את בתי החולים, כלומר מרכזי הטרור. אדוני ראש ממשלה, עצור את האיוולת הזו. הפעם אי אפשר יהיה לומר שלא ידענו כמו עם שחרור מנהל מפקדת הטרור בשיפא אתמול".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את חיבור מתקן ההתפלה לישראל. "ממשלת האיוולת. ההחלטה שחייבת להתקבל עוד היום היא ניתוק מוחלט בין ישראל לרצועת עזה. לא חשמל, לא מים, לא דלקים ולא סחורות, ניתוק מוחלט".

יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער התייחס גם הוא: "מעניין על מי יגלגלו את האחריות הפעם. ממשלת חלם עם שתי ידיים שמאליות".

פריסת החשמל בעזה צילום: I24

איתי בלומנטל דיווח בכאן חדשות, כי העברת החשמל מישראל לרצועת עזה, באמצעות קו החשמל "קלע", אושרה על ידי שר הביטחון ב-16 ביוני לבקשת מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומטעמים "הומניטריים". במשרד האנרגיה טוענים שלא מדובר בהחלטה שלהם אלה של גורמי הביטחון.

על פי הדיווח, חברת חשמל בעזה החלה בתיקון תשתיות בתיאום עם ישראל לקראת חידוש אספקת החשמל בעזה בידי ישראל, שאמורה להזרים חשמל למתקן התפלה וביוב באזור דיר אל באלח והאזור ההומניטרי בשכונת מוואסי.

תנועת צו 9 בתגובה להחלטה על חידוש אספקת החשמל לעזה: אחרי הכנסת משאיות האספקה לחמאס ושחרור מחבלים, ממשלת ישראל עוברת לשלב הבא ומחליטה על חיבור לחשמל ישראלי. רב המרצחים סינואר יושב במנהרה ומקבל לידיו ללא כל מחיר את כל מה שהוא חפץ. מנופי הלחץ מבוזבזים בזה אחר זה בצורה נוראית. מחבלי הנוחב'ה שביצעו את הזוועות וממשיכים להחזיק בחטופינו יקבלו מעתה גם חשמל וימשכו לשלוט דרכו על רצועת עזה. העם בישראל לא יכול לתת למחדל הזה שמרחיק את שובם של הילדים שלנו הביתה ומסכן בבוטות את חייהם של לוחמינו הגיבורים, להימשך. די. תקחו אחריות ותדאגו לכך שהפינוקים למחבלים שטבחו ואנסו בנו יפסק במיידי. שום סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור.

 

בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל עזה חברת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד