כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
זאב בעור כבש

מה עושה את היונדאי החשמלית לספורטיבית?

ביונדאי לא חסכו בתחום החשוב של קיבולת הסוללה והאיוניק 5 מגיעה מצוידת בסוללה בקיבולת 84 קילוואט/שעה שמספקת טווח נהיגה של 448 קילומטרים

מה עושה את היונדאי החשמלית לספורטיבית?
היא רק נראית רגילה. יונדאי איוניק 5N - מכונית שרירים חשמלית עם 650 כ"ס משני מנועים צילום: יונדאי

אי אפשר לדבר על מכוניות בלי להזכיר את יונדאי, אבל אפשר בהחלט לדבר על מכוניות חשמליות בלי להזכיר ביצועים ספורטיביים. יצרני הרכב הגדולים החליטו בחלקם הגדול קצת להזניח את פלח השוק של הנהגים הספורטיביים בכל מה שקשור במכוניות חשמליות, אבל ביונדאי חושבים אחרת. היצרנית הציגה בעולם זה מכבר את יונדאי איוניק 5 בגרסת N, כלומר גרסה ספורטיבית, וכעת השיווק שלה מתחיל בישראל למלאי מוגבל.

מה עושה את היונדאי החשמלית לספורטיבית? יש לה שני מנועים חשמליים שמפיקים ביחד 650 כוחות סוס, כלומר האיוניק 5 הספורטיבית מגיעה בקלות להספקי מנוע של מכוניות הרבה יותר נחשבות, ברמה של פורשה. ההשוואה לאיוניק 5 רגילה במקרה הזה מיותרת: ה-N מוסיפה מעל 300 כוחות סוס ביחס לגרסה הפשוטה והרגילה של האיוניק 5. את הזינוק ל-100 קילומטרים לשעה היא עושה תוך 3.4 שניות וזה בהחלט מטורלל למדי, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית על ידי היצרנית ל- 250 קמ"ש "בלבד".

יוונדאיתא הנהג באיוניק 5N. קוקפיט מתקדם כולל מערכות ניהול כוח מתקדמות לנהיגה ברמה אחרתצילום: יוונדאי

ביונדאי לא חסכו בתחום החשוב של קיבולת הסוללה והאיוניק 5 מגיעה מצוידת בסוללה בקיבולת 84 קילוואט/שעה שמספקת טווח נהיגה של 448 קילומטרים. כמובן שיש טעינה מהירה בקיבולת 240 קילוואט, כלומר תוך חצי שעה אפשר למלא חלק מאוד גדול מהסוללה. זאת אם תמצאו עמדת טעינה עם הספק כזה וגם שתהיה תקינה ופעילה.

מבחינת המימדים, האיוניק 5 הספורטיבית דומה חיצונית לאיוניק 5 הרגילה, פרט כמובן לשדרוגים הספורטיביים שמתבטאים בשלל ספוילרים, חישוקי גלגלים מוגדלים המאפשרים שימוש של מערכות בלימה מוגדלות ומאד חזקות ועוד טופינים. וזה מתבטא במידות: ה N הספורטיבית ארוכה ב 8 סנטימטרים מאיוניק 5 רגילה והיא גם רחבה ב 5 סנטימטרים בגלל שיש לה פישוק יותר משמעותי בין הגלגלים בשני הצדדים לטובת שיפור היציבות.

בנוסף, השלדה חוזקה, ההיגוי שודרג, מערכת הבלמים היא כאמור כעת ספורטיבית ועוצמתית, כל מה שנדרש כדי לתמוך בכל הכוח. המחיר מוגבל רק למכירה המוקדמת שהחלה ועומד על 399,900 שקלים.

 

 

 

יונדאי רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד