כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
מתנערים מאלימות

דיון חירום בלשכת בד"צ העדה החרדית בראשות פוסק הדור

דיון חירום של בד"צ העדה החרדית בשילוב נדיר שלא נצפה כמותו בראשות פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך. הבד"צ מתנער ממעשה אלימות ומבקש מהקהל להתפזר לבתי המדרש ולא לרחובות

דיון חירום בלשכת בד"צ העדה החרדית בראשות פוסק הדור
פוסק הדור בלשכת הבד"צ צילום: רפאל שוורץ

באורח נדיר במיוחד, לאחר עצרת הרבבות שקיימו העדה החרדית השבוע ביום ראשון, נכנסו ללשכת בד"צ העדה החרדית בזה אחר זה האדמו"רים מתולדות אהרן ומשכנות הרועים, וכל חברי בד"צ העדה החרדית יחד עם הגאון רבי נתן קופשיץ, לכינוס חירום בראשות פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לדון על המשך דרכי הפעולה לנוכח גזירת הגיוס.

במהלך הדיון עמדו חברי בד"צ על דרישתם כי יש לראות שהציבור יחזרו ללימוד בבית מדרש מיד לאחר העצרת, ולא יסתובבו ברחובות ובשווקים, כאשר המשמעות ברורה כי הבד"צ מתנער מכל מעשה האלימות והוונדליזם שחוללו הקיצוניים ברחבי ירושלים לאחר העצרת.

הרבי ממשכנות הרועים עם פוסק הדור לאחר העצרת צילום: רפאל שוורץ

עם סיום הדיון נגשו חברי בד"צ העדה החרדית להתברך מפוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, ולהודות לו על דבריו החוצבים שנשא בעצרת בפני הרבבות.

האדמו"ר מתולדות אהרן שהגיע יחד עם אחיו ראש ישיבת תולדות אהרן הרה"צ ר' משה קאהן שליט"א, ביקש שפוסק הדור יברך בכח התורה שהגזירה תתבטל, ואכן רבי משה בירך את האדמו"ר יחד עם כל עם ישראל לישועות מקיפות בחסדים גלויים.

יצויין כי גם בדרשתו המרכזית בעצרת, ביקש פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, 'לחזור ללימוד התורה מיד לאחר נעילת העצרת', כאשר המשמעות היתה ברורה שלא להשתתף בהפגנות האנרכיסטים ששרפו פחים והשתוללו באלימות ברחובות העיר.

בדבריו שעוררו הדים רבים אמר פוסק הדור: "ברצוני לבקש מכל אחד, התאספנו כאן למחאה, אבל צריך לראות שלא יביא חס ושלום שום רפיון בלימוד התורה, והרי כל כח עמלק הוא רק משום שרפו ידיהם מן התורה, ולכן מיד אחר כך יש לקיים 'ויחזור לתלמודו', שהתורה הוא החרב שיש בידינו להינצל מכל צרה". 

צפו בתיעוד הנדיר ממושב הבד"צ עם האדמורי"ם ממצלמתו של הצלם רפאל שוורץ.

הרב משה שטרבנוך העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד