כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
רושם הלקוחות

סקר שביעות הרצון האמריקאי גילה מי באמת מרוצה מהמכונית

סקר איכות שנערך בקרב 99,144 לקוחות של רכבים שונים בודק את רושם הלקוחות מהרכבים במהלך החודשים הראשונים של הבעלות - אלו התוצאות

סקר שביעות הרצון האמריקאי גילה מי באמת מרוצה מהמכונית
פולסטאר החשמלית עם מספר התלונות הרב ביותר צילום: פולסטאר

איך יודעים אם המכונית שלכם טובה? בשביל זה יש ארגוני צרכנים, שהם חברות עצמאיות, אובייקטיביות ב-100% ובלתי תלויות שהתפקיד שלהם הוא לשאול את הלקוחות האם טוב להם עם האוטו.

אחד הארגונים הגדולים בעולם בתחום הזה הוא הארגון האמריקאי JD POWER והוא מפרסם כעת סקר איכות שנערך בקרב 99,144 לקוחות של רכבים שונים. הסקר בודק את רושם הלקוחות מהרכבים במהלך החודשים הראשונים של הבעלות, כלומר אם יש לך בעיה ממש מעצבנת שאתה מרגיש שקיימת באוטו החדש שקנית. שזה לא רק מאוד מעצבן ומאכזב כמובן אלא גם עשוי לסמן בעיות משמעותיות יותר בהמשך שנות הבעלות.

RAMהבעלים של טנדר RAM דיווחו על מספר התקלות הקטן ביותר. הישג נאה לאחד מרבי המכר בארה"בצילום: RAM

הסקר של JD POWER הוא מהגדולים מסוגו והוא נערך בקרב לקוחות אמריקאים בלבד אבל חלק מהמכוניות שנבחנו בו הן רלוונטיות גם בישראל. הסקר עצמו מחלק את המכוניות לפי מספר תקלות ל-100 מכוניות והתוצאות מעניינות: מי שיש לו בנזין ודיזל הרבה יותר מרוצה. מי שיש לו חשמלי ופלאג אין הייבריד פחות מרוצה ממה שקנה וחווה יותר תקלות או פחות אמינות. הסיבה העיקרית, כך מסבירים בארגון היא שהטכנולוגיה החשמלית עדיין חדשה והמכוניות גם יותר מורכבות.

אז מי הרכב שהלקוחות הכי מרוצים? טנדרים כמובן. הטנדר של ראם קיבל את הציון הכי טוב: על כל 100 רכבים יש רק 149 תלונות. ממוצע התלונות לרכב בסקר הוא יותר גבוה: 195 תלונות בממוצע לכל רכב. כך שמצבו של הראם באמת מצוין. במקום השני שברולט: 160 תלונות ל-100 רכבים. מקום שלישי יונדאי: 162 תלונות ל-100 רכבים. במקום הרביעי קיה עם 163 תלונות ל-100 רכבים ובמקום החמישי ביואיק עם 164 תלונות ל-100 רכבים.

ומי הכי גרוע? לפי JD POWER זו שהכי מתלוננים עליה היא פולסטאר עם 316 תלונות לכל 100 מכוניות. דודג' ארה"ב במקום שני מהסוף עם 301 תלונות לכל 100 מכוניות. את המקום השלישי מהסוף חולקות טסלה ויצרנית הרכב החשמלי האמריקאית ריוויאן- עם 266 תלונות  לכל 100 מכוניות. במקום רביעי וולוו עם 242 תלונות לכל 100 מכוניות ובמקום חמישי אאודי: 242 תלונות לכל 100 מכוניות. 3 מותגים חשמליים מתוך חמשת המותגים הגרועים ביותר. אז מי אמר שרכב חשמלי אמין יותר?.

סקר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד