כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
מחזקים את הקשר היהודי 

ניצולי הטבח רקדו עם ספר תורה שניצל מהשואה

כמאה וחמישים ניצולי הטבח המחריד בעוטף עזה התכנסו לשבת של התחזקות והתעלות ביוזמת 'קשר יהודי', עם מיטב המרצים וגדולי הזמר, בהודיה על הניסים ותפילה להצלת החטופים

ניצולי הטבח רקדו עם ספר תורה שניצל מהשואה
הניצולים בריקוד במוצאי שבת צילום: באדיבות המצלם

מאות ניצולי הטבח המזעזע בשמחת תורה, התכנסו לשבת מרגשת בירושלים ביוזמת ארגון 'קשר יהודי', בהשתתפות רבנים ומרצים בולטים, וקיבלו על עצמם להוסיף ולהתחזק בשמירת תורה ומצוות לזכר חבריהם ויקיריהם שנרצחו באכזריות בעוטף עזה.

במהלך השבת, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף נשא דברים נרגשים בפני מאות ניצולי הטבח המזעזע בשמחת תורה, ועוררם להמשיך לשמור שבת באומרו שהיא מביאה ברכה לחיים של יהודי.

הגר"ד יוסף אמר לניצולים כי "אנחנו מרגישים כל יום כאב, כאב נורא, על מה שעובר על החיילים שלנו, על מה שעובר על החטופים, המצב לגמרי לא פשוט. על כולנו להרגיש שניצלנו מהטבח. עם ישראל עובר תקופה קשה מאוד וזה הזמן לקבל עצמנו להתחזק בשמירת השבת לזכרם של הנרצחים ולהצלת החטופים שמצפים לישועה".

בדבריו הדגיש הגר"ד יוסף: "הכח של שבת קודש הוא גדול, והזכות העצומה של לשמור שבת, שבת אחת, היא זכות גדולה, מתנה שנשלחת מאתכם, למען החזרת החטופים, למען החיילים, החלמת הפצועים, אני מברך אתכם שתזכו לשוב לחיים מלאי ברכה ושמחה, מלאי חן יהודי ותזכו להקים משפחות יהודיות גדושות באור ושמחה".

במהלך השבת המרגשת, התקיימו תפילות נרגשות למען החזרת החטופים המוחזקים בשבי חמאס, נערכו שיחות ודברי איחולים וחיזוקים למען משפחות החטופים. המרצה הנודע הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון שהגיע במיוחד מניו-יורק, השמיע לאורך השבת דברי חיזוק מעוררים על השמירה העליונה שהשגיחה עליהם מפני המחבלים ותפקידם לחזק את עם ישראל בשעתו הקשה.

הרב ג'ייקובסון אמר לנוכחים כי "ההתכנסות הזאת וההחלטה של הניצולים לשמור שבת היא קידוש שם שמים מעוררת השתאות. זה יוצר אהבת ואחדות ישראל לא רק במילים מופשטות אלא בצורה הכי מעשית".

בנאומו בפני הניצולים, הוסיף: "אתם שעברתם דברים כל כך קשים ונוראיים, שאני הקטן אינני יכול לתאר, אפשר לקחת את זה באופן של קרה לי כל כך קשה, ואפשר לקחת את זה בדרך של שליחות, זו השליחות שלי, מה אני עושה עם השליחות הזו?".

אחד מרגעי השיא של השבת היה כאשר המרצה הנודע הרב ישראל גולדווסר הציג בהתרגשות גדולה בפני קהל הניצולים ספר תורה מיוחד שהביא לכבוד השבת המיוחדת, וגולל בפני המשתתפים את הסיפור על ספר התורה שהוחזק במחנה ריכוז נאצי, אשר קראו בו שם בסתר בחירוף נפש, ורקדו סביבו במסירות בשמחת תורה במחנה. הספר ניצל בנס והובא ארצה במסירות נפש.

הרב גולדווסר סיפר על שמחת תורה בשנה זו, כאשר בו בעת שהוא מחזיק בספר התורה הייחודי הזה, החלו האזעקות והשמועות הקשות, והתחושה שעם ספר התורה הזה, בו ניצחו את התחושות הקשות בשעות הזעם, בו יהודים חירפו את נפשם למען הצלתם, אי אפשר להחזירו לארון הקודש.

לאחר שתיאר את סיפורו של ספר התורה, פצחו הניצולים בשירה אדירה וריקודים סוערים שהיה בהם השלמה להקפות של שמחת תורה. במשך שעה ארוכה, פיזזו הניצולים שחוו את התופת והזוועות בשמחת תורה סביב ספר התורה, וגילו את הנשמה יהודית שפרצה מעומק ליבם.

באווירה של התעלות גדולה והתחזקות ניכרת, נחתמה השבת בתפילה ובריקודים, ברגשות מעורבים של הודיה לבורא עולם על הניסים שעשה עמם בהצלתם מהתופת, בגעגועים לחבריהם ויקיריהם שנעקדו על קידוש השם בידי המרצחים המתועבים ובתפילה ותקווה גדולה לשחרור חבריהם שנחטפו לעזה.

מלחמת חרבות ברזל הרב דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד