כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
9 חודשים

המספרים מאחורי הנזק העצום שנגרם לצפון

נתוני משרד הביטחון מעלים כי במעט פחות מתשעה חודשי מלחמה, נרשמו יותר מ-1,023 פגיעות במבנים בצפון. ראש המועצה האזורית גליל עליון: "ברוב הקיבוצים המפונים שלנו אי-אפשר בכלל להגיע ולאתר את מצב הפגיעה"

המספרים מאחורי הנזק העצום שנגרם לצפון
קריית שמונה מופגזת צילום: Ayal Margolin/Flash90

 תשעה חודשים עברו מאז פרצה המלחמה, וכעת נחשפים נתונים המצביעים על היקף הנזק שנגרם לצפון בעקבות מתקפת חיזבאללה. נתונים אלו מגיעים ברקע דיווחים לפיהם ישראל תפתח בקרוב במתקפה על לבנון. 

לפי דיווח "ווינט", מאז פתח חיזבאללה במתקפה על הצפון, דווחו יותר מ-1,023 פגיעות במבנים אזרחיים. לפני נתוני מנהלת "אופק צפוני" של משרד הביטחון, כרבע מהנזק נגרם כתוצאה מפעילות צה"ל. 

בשל הסיכון הביטחוני נבדקו עד כה רק 802 מוקדים שנפגעו. חמשת היישובים שנפגעו הכי הרבה הם קריית שמונה (147 פגיעות), מנרה (130 מבנים שנפגעו), מטולה (121 מבנים שנפגעו), שלומי (115 מבנים שנפגעו) וערב אל עראמשה (88 מבנים שנפגעו). 

היישוב מנרה ספג את הפגיעות הקשות ביותר, כאשר 65 מבתי הקיבוץ ניזוקו באורח בינוני ועד כבד ביותר, מתוך סך של 130 מבנים שנפגעו. 

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, תיאר: "ברוב הקיבוצים המפונים שלנו אי-אפשר בכלל להגיע ולאתר את מצב הפגיעה בתשתיות, במבנים ובבתי התושבים". 

"הנזקים הם לא רק מירי חיזבאללה אלא גם מהנוכחות הממושכת של כוחות צה"ל ביישובים. בקיבוצים כמו יפתח שבכל הבתים היו כוחות צבא במשך כמה חודשים, אנחנו לא יודעים מהם הנזקים שנגרמו מהשהות הממושכת. מה הם הנזקים לבתים שלא נפגעו מירי ישיר ואף תושב לא ביקר בהם, אבל חלונות הבתים התנפצו ונכנסו אליהם בעלי חיים, יש נזקי צנרת ומים ועוד", המשיך.

הצפון חיזבאללה לבנון קריית שמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד