כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
תקף את טראמפ

ביידן נגד פסיקת העליון: "בית המשפט ערער את שלטון החוק"

לראשונה מאז העימות הכושל, הנשיא ג'ו ביידן נאם בבית הלבן לאחר שבית המשפט העליון פרסם פסק דין המעניק לנשיא לשעבר דונלד טראמפ חסינות חלקית. ביידן טען כי מדובר ב"תקדים מסוכן"

ביידן נגד פסיקת העליון: "בית המשפט ערער את שלטון החוק"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בהצהרה שנשא בבית הלבן, הנשיא ג'ו ביידן תיאר כ"תקדים מסוכן" את פסיקת בית המשפט העליון המעניקה לנשיא לשעבר דונלד טראמפ חסינות חלקית מהעמדה לדין פלילי.

נשיא ארה"ב הנוכחי אמר כי פסק הדין מערער את "שלטון החוק" והוא "שירות רע ונורא" לאמריקנים. מוקדם יותר, טראמפ בירך את החלטת בית המשפט ותיאר אותה כ"ניצחון גדול" לדמוקרטיה.

בהצרת הנשיא ביידן, הראשונה מאז העימות הכושל שעירער את מעמדו במפלגה הדמוקרטית, אמר: "האומה הזו נוסדה על העיקרון שאין מלכים באמריקה. כל אחד מאיתנו שווה בפני החוק. אף אחד, אף אחד לא מעל החוק. אפילו לא נשיא ארה"ב". 

"ההחלטה של ​ בית המשפט פירושה כמעט בוודאות שאין כמעט מגבלות על מה שנשיא יכול לעשות. האיש ששלח את ההמון הזה לקפיטול בארה"ב עומד בפני הרשעה פלילית פוטנציאלית על מה שקרה באותו יום. לעם האמריקני מגיע לקבל תשובה בבתי המשפט לפני הבחירות הקרובות". 

כזכור, בית המשפט העליון בארצות הברית קבע כי טראמפ זכאי לחסינות באירועי הקפיטול ב-6 בינואר 2021, אז פרצו מאות מתומכיו לקפיטול בנסיון לבטל את תוצאות הבחירות, ופרשת ניסיון הטיית הבחירות. 

הפסיקה קובעת כי נשיאים זכאים לחסינות מלאה על מעשים רשמיים שביצעו במסגרת תפקידם, אך לא זכאים לחסינות על מעשים לא רשמיים. ההחלטה התקבלה ברוב של 3-6. השופטים השאירו מקום לפרשנות משפטית בקביעת מידת החסינות שהוא זכאי לה בנושא.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד