כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
מפחדים מנקמה

הפשע משתולל בעזה: שוטרים חוששים, לא נושאים נשק ומכסים את פניהם

השוטרים בדרך כלל לא לובשים מדים או נושאים נשק, מחשש שיחוסלו על ידי ישראל. הם גם בסיכון להיקלע למעגלים של אלימות כנקמה ולהפוך בעצמם מטרות. חלקם אף מכסים את פניהם כדי להסתיר את זהותם כדי להימנע מנקמה

הפשע משתולל בעזה: שוטרים חוששים, לא נושאים נשק ומכסים את פניהם
מחבלי חמאס צילום: תעמולת חמאס

כמעט תשעה חודשים לתוך המלחמה בין ישראל לחמאס, הפשע והאלימות בקרב העזתיים נמצא במגמת עלייה, משוד והרג ועד תעשיית הברחה של סחורות. גורמים אמריקאים וערבים מודאגים כי עזה עלולה לסבול במשך שנים רבות.

ישראל פרקה את שליטת חמאס בכל הנוגע בשיטור העירוני, אך לא מילאה את החלל הזה בעצמה או אפשרה כניסת כוחות של הרשות הפלסטינית כדי להחזיר את השירותים הבסיסיים, ישראל מאשרת הכנסת פלסטינים שאינם קשורים פוליטית, אך כאלה עד עתה לא ממש נמצאו.

בצפון עזה, ממנה נמלטה רוב האוכלוסיה, הבתים שלא הופצצו נטושים והחפצים נגנבים על ידי בוזזים. תושבים שנשארו מאחור וניסו לאבטח את בתיהם של השכנים אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' שהבוזזים טענו שהסבל מהמלחמה נותן להם רישיון לגנוב את כל מה שהם צריכים.

באחד המקרים גנבים במרכז עזה גנבו חלק ממכוניתו של מוחמד אבו קארש, הוא רדף אחריהם בכביש חשוך ונורה למוות בראשו. קרובי משפחה הזעיקו א משטרת חמאס, שבדקה את זירת הפשע באזור דיר אל-בלח, אבל זה היה בערך כל מה שהם יכלו לעשות.

"הם אמרו שאין יותר כלא ושאם ימצאו את העבריין, המשפחה שלו עלולה לתקוף גם אותם", אמר בן דודו, מחמוד פועד ל'וול סטריט ג'ורנל'. "אנחנו רואים ריבים בין משפחות על בסיס יומיומי. אנשים יודעים שהם לא ייענשו על כל דבר שהם עושים" אמר.

סכסוכים אלימים על דברים ​​בסיסיים פורצים מדי יום, וכוח המשטרה שבשליטת חמאס נעדר או חסר אונים ולא מתפקד, כך לדברי התושבים.

"המשטרה פועלת כעת על פי תוכניות חירום במקומות שבהם היא יכולה כולל ניסיון למנוע ביזה, רדיפה אחר גנבים והחזרת סחורה גנובה לבעליהם", אמר ראש לשכת התקשורת הממשלתית בעזה, איסמעיל אל-ת'ובטה ל'וול סטריט ג'ורנל'.

ת'ובטה אמר שישראל תקפה עשרות תחנות משטרה והרגה מאות שוטרים מאז תחילת המלחמה, וערערה את יכולת המשטרה לפעול. לטענתו "מטרת ישראל לזרוע כאוס, לשבש את הבטיחות והביטחון ברצועת עזה וליצור ואקום מינהלי ושלטוני".

נוכחות המשטרה ברחבי עזה בימים אלה כמעט לא קיימת. תחנות משטרה הופצצו ובתי כלא ננטשו, כך שמעצר פושעים אינה אופציה. שוטרים רבים חוסלו, ואחרים נעקרו.

השוטרים בדרך כלל לא לובשים מדים או נושאים נשק מחשש שיחוסלו על ידי ישראל. הם גם בסיכון להיקלע למעגלים של אלימות כנקמה ולהפוך בעצמם מטרות. חלקם מכסים את פניהם כדי להסתיר את זהותם כדי להימנע מנקמה.

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל משטרת חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד