כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
פסק דין

האישה דרשה מזונות עבור בנה, אך בית המשפט שלל ממנה אותם

הגרושה דרשה שהאב ישלם לה מזונות חודשיים, עבור בנם המשותף, בן ה-16, המתגורר אצלה, אולם בית המשפט שלל זאת ממנה | הסיפור המלא

האישה דרשה מזונות עבור בנה, אך בית המשפט שלל ממנה אותם
אילוסטרציה צילום: unsplash

במסגרת מאבק גירושין מכוער שפרץ בין בני זוג, דרשה האישה שהאב ישלם לה מזונות חודשיים, עבור בנם המשותף, בן ה-16, המתגורר אצלה.

בית המשפט נעתר לבקשתה בתחילה, וקבע מזונות זמניים בגובה של 1,800 שקלים בחודש. אך לאחר מספר דיונים ולאחר שפרקליטת האב, עו"ד אור דהן, הוכיחה כי בפועל, הקטין נמצא עם האב ולא עם האם, קבע בית המשפט כי האחריות ההורית תועבר לאב, וזמני השהות יהיו בהתאם לרצון הקטין שכן הוא בן 16, ועל פי הדין רשאי לקבל בעצמו הכרעה על גורלו. משכך גם בוטלו דמי המזונות. 

כעבור מספר חודשים, הגישה האישה בקשה לשינוי האחריות ההורית ולפסיקת מזונות קבועים. במסגרת הבקשה טענה האישה שלמרות שנקבע שהבן ישהה זמנית באחריות האב, הוא למעשה שוהה אצלה לאורך רוב ימות השבוע, וישן בכל יום בביתה. כמו כן, סמוך הוא לשולחנה. בנוסף, טענה האישה, שהכנסתה החודשית נמוכה מאד, והיא נזקקת לשירותי הסעד, בעוד האב משתכר היטב כעצמאי.

עו"ד אור דהן, שייצגה את האב, סתרה את טענות האישה, והציגה תמונה שונה כמעט לחלוטין. 
עו"ד דהן טענה בדיון שהאישה מטעה את בית המשפט, וכי עד לאחרונה הבן שהה בביתו של האב כל ימות השבוע ואף לן בו, והאב משלם עד היום עבור הוצאותיו. לבן, כך טענה עוה"ד דהן, ימלאו 17 עוד מעט, הוא מתפרנס בכוחות עצמו, ולכן הדרישה למזונות איננה ברורה. 

מתשובותיה לשאלות שאותן נשאלה בדיון עצמו, התברר מדברי האם בעצמה, כי היחסים בין הבן לאביו הדוקים והוא דואג לצרכיו השונים, כולל ביגוד והנעלה ואוכל בכל יום בקפיטריה של בית הספר. עוד עלה מהדיון שלבן יש חשבון בנק משל עצמו והוא עושה שימוש בכספים אותם הוא מרוויח בעבודה לצרכיו האישיים. 

לאחר שמיעת גרסאות הצדדים, בית המשפט פסק כי למרות השוני הרב בין הגרסאות, שני ההורים מסכימים, שבנם חולק את זמנו בין שניהם, ולן בבית האם. יחד עם זאת, הבן פוגש את אביו לכל הפחות מספר פעמים בשבוע, מדובר באב מעורב ושני הצדדים מאשרים זאת. בנסיבות אלה, האחריות ההורית היא למעשה משותפת, ונקבע כי זו אכן תהא אחריות הורית משותפת כשזמני השהות הינם שווים בין האב לאם. 

לדברי עו"ד דהן, על פי פסיקת העליון, כאשר מתקיימים זמני שהות שווים, ואילו הכנסות ההורים זהות, לא ייפסקו מזונות. ככל שמתקיימים פערים בין הכנסות ההורים, ייפסקו מזונות שאותם ישלם הצד שהכנסתו החודשית גבוהה יותר, לצד שמרוויח פחות. 

לדברי עו"ד דהן מדובר בפסק דין חשוב, לדבריה, כאשר לא נמצאו הבדלים מהותיים בין זמני השהות בין ההורים, הגם שהלינה מתבצעת במקום אחד, קבע בית המשפט בהחלטתו, כי הדבר מעיד על זמני שהות שווים, המייתרת, במקרה זה, ובמקרים רבים אחרים, כל תשלום מזונות.

פסק דין תביעת מזונות תשלום מזונות גרושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד