כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
המפקד נפצע קשות

יהודה הי"ד בן ה-22 נהרג בפיצוץ מטען מתחת לרכב הצבאי

לוחם צה"ל במילואים נהרג בפיצוץ מטען מתחת לרכבו במהלך פעילות כוחותינו במחנה הפליטים נור א שמס. מפקד הכוח נפצע באורח קשה | פרטים חדשים אודות האירוע הקשה | במהלך הפעילות בוצע ירי מכלי טיס לא מאויש לעבר חמושים במרחב, הטיל לא התפוצץ, מספר מחבלים נגעו בו והתעסקו איתו, וכתוצאה מכך נהרגה אישה פלסטינית

יהודה הי"ד בן ה-22 נהרג בפיצוץ מטען מתחת לרכב הצבאי
יהודה גטו ז"ל צילום: אתר צה"ל

דובר צה"ל מסר כי רב סמל במילואים יהודה גטו ז"ל, תושב פרדס חנה-כרכור, נהג מבצעי, נפל במהלך פעילות מבצעית במרחב חטיבת מנשה בפיצוץ מטען, בן 22 היה בנופלו. הוא הועלה מדרגת סמ"ר לדרגת רס"ל לאחר מותו.

באירוע נפצע באורח קשה לוחם מחטיבת הקומנדו.

הכתב הצבאי של גל"צ דורון קדוש הביא פרטים על האירוע שהתרחש בבוקר יום שני במחנה הפליטים נור א שמס הסמוך לטול כרם.

בבוקר החל מבצע לסיכול טרור של חטיבת מנשה במחנה נור א שמס בטול כרם, במסגרתו נפרצו צירים ונוטרלו מטענים. ⁠באזור השעה 07:00 מטען התפוצץ על רכב מסוג פנתר שעמד במרחב המחנה. הרכב היה בעמידה ולא בנסיעה, לאחר שכוח לוחמים פרק ממנו. 

אתר צה"לרס"ל יהודה גטו ז"לצילום: אתר צה"ל

⁠בזמן הפיצוץ ברכב היו נהג ומפקד מיחידת דובדבן, שאר הלוחמים פרקו לפני הפיצוץ לטובת משימה רגלית מבצעית. רכב הפנתר עמד במרחב שלא היה בו חשש למטענים (כלומר לא היה מידע מודיעיני על חשד למטעון) ולכן גם לא בוצע בו חישוף ע״י שופל או D9.

לאחר הפיצוץ, הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, הנהג המבצעי נהרג והמפקד נפצע באורח קשה. סה״כ שני נפגעים בתקרית, ללא נפגעים נוספים. 

במהלך הפעילות בוצע ירי מכלי טיס לא מאויש לעבר חמושים במרחב, הטיל לא התפוצץ, מספר מחבלים נגעו בו והתעסקו איתו, וכתוצאה מכך נהרגה אישה פלסטינית.

בנוסף כוחות מיחידת דובדבן חיסלו מחבל בן 15 שניסה לירות על הכוחות. סך הכל נרשמו שני הרוגים פלסטינים בפעולה.

יהודה גטו חייל נהרג בעזה פיצוץ מטען נור א שמס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד